Polacy chętnie stosują kosmetyki z filtrami przeciwsłonecznymi
Aż 95% Polaków stosuje kosmetyki z filtrami przeciwsłonecznymi - wynika z badania GfK Polonia. Najwięcej z nas używa balsamów, olejków i kremów ochronnych po to, by zabezpieczyć się przed zbyt silnym opaleniem lub spaleniem skóry. Co ciekawe, aż 34% badanych, jako powód niestosowania filtrów ochronnych, podaje chęć zapewnienia sobie idealnej opalenizny.
Jak wynika z badania to najczęściej kobiety sięgają po kremy i
balsamy z filtrem UV. Dokładnie 87% z nich przyznało, że stosuje
preparaty z filtrami UVA i UVB. Odsetek mężczyzn dbających o
zdrowie skóry jest niższy i wynosi już tylko 68%.
Najczęściej latem i wiosną
Na pewno nikogo nie dziwi fakt, że w środku lata, gdy żar leje się
z nieba, aż 100% ankietowanych deklaruje stosowanie kremów lub
balsamów do opalania z filtrami. Co ciekawe, 42% z nich czyni to
również wiosną. Na zakup odpowiedniego specyfiku najczęściej
decydujemy się, gdy planujemy kąpiele słoneczne (88% odpowiedzi)
lub gdy aktywnie spędzamy czas na powietrzu (57% wskazań).
Wśród kosmetyków do opalania z filtrami Polacy najczęściej
wybierają następujące marki: Nivea Sun (26%), Kolastyna (16%), Avon
(12%), Ziaja Sopot (8%), Lirene (6%) i Soraya (6%).
Dlaczego sięgamy po ten rodzaj kosmetyków? Jak pokazuje badanie,
nasze motywacje są różne. Dla niektórych liczy się zdrowie, inni
dbają tylko o urodę. Okazuje się, że 39% badanych obawia się bólu
spowodowanego poparzeniami słonecznymi. Jednak zaledwie 27% osób
chce świadomie zabezpieczyć się przed ryzykiem zachorowania na
nowotwór skóry. Natomiast przekonanie, iż intensywne eksponowanie
ciała na działanie promieni słonecznych przyspiesza proces
starzenia się skóry, stanowi silną motywację dla 30%
ankietowanych.
Idealna opalenizna
Decydując się na zakup kremu lub balsamu do opalania, najczęściej
sięgamy po ten z mocniejszym filtrem. Wierzymy bowiem, że taki
wybór lepiej ochroni nas przed słońcem. Po kosmetyki z faktorem SPF
15 - SPF 20 sięga 34% osób. Nie zawsze wiemy, czy balsamy, kremy i
olejki rzeczywiście dobrze nas chronią i są odpowiednio dobrane do
typu skóry. Ta niepewność zdecydowanie częściej dotyczy mężczyzn -
13% z nich nie wie nawet, jaki faktor ma stosowany przez nich
preparat.
Zaskakujące są również dane dotyczące osób niestosujących preparatów przeciwsłonecznych. Aż 34% badanych, jako powód niestosowania filtrów ochronnych, podaje chęć zapewnienia sobie idealnej opalenizny, 32% w ogóle nie pamięta o używaniu tego typu kosmetyków, a 10% nie wierzy w szkodliwość promieni słonecznych.
Badanie przeprowadzono w lipcu 2009 roku przez Instytut GfK Polonia, na próbie miejskiej Polaków w wieku 20-50 lat.
Dołącz do dyskusji: Polacy chętnie stosują kosmetyki z filtrami przeciwsłonecznymi