Polo TV i Eska TV liderami wśród kanałów muzycznych, Viva z największym spadkiem
W maju br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych został kanał Polo TV. Z kolei wśród młodych widzów na pierwsze miejsce awansowała Eska TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał iTV, najwięcej straciła Viva Polska.
Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w maju 2013 roku wyniósł 0,65 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 139,6 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce trzecie.
Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 129,6 proc. i ostatecznie wyniósł 0,61 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.
Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,28 proc. po spadku o 13,5 proc.
Dopiero na czwarte miejsce w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w maju br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 41,7 proc. do poziomu 0,27 proc.
Na siódmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,04 proc.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się może zajmujący miejsce piąte kanał ITV, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się aż o 151,3 proc. do 0,19 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 18,8 proc. wyniósł 0,11 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.
maj |
wszyscy 4+ |
|||
2012 |
2013 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Polo TV |
14 714 |
0,270 |
37 018 |
0,647 |
Eska TV |
14 542 |
0,267 |
35 110 |
0,613 |
4fun.tv |
17 302 |
0,318 |
15 731 |
0,275 |
VIVA Polska |
24 941 |
0,458 |
15 304 |
0,267 |
ITV |
4 147 |
0,076 |
10 910 |
0,191 |
TV.DISCO |
3 559 |
0,065 |
4 489 |
0,078 |
Stars.tv |
- |
- |
2 403 |
0,042 |
VH 1 |
2 055 |
0,038 |
2 340 |
0,041 |
Rebel.tv |
822 |
0,015 |
1 365 |
0,024 |
Kino Polska Muzyka |
796 |
0,015 |
675 |
0,012 |
Wirtualnemedia.pl |
||||
MTV Polska |
7 250 |
0,133 |
6 170 |
0,108 |
AXN Spin |
- |
- |
677 |
0,012 |
Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 143,6 proc. do poziomu 1,90 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,21 proc. udziału, do góry o 131,6 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do kanału Viva Polska, który rok temu był liderem (1,02 proc., w dół o 17,5 proc.). Stacja ta zanotowała największy w zestawieniu).
Z kolei największym wzrostem w tym ujęciu (o 185,2 proc.) pochwalić się mógł kanał Rebel.tv.
maj |
wszyscy 13-29 |
|||
2012 |
2013 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Eska TV |
6 236 |
0,780 |
14 950 |
1,900 |
Polo TV |
4 172 |
0,522 |
9 514 |
1,209 |
VIVA Polska |
9 840 |
1,231 |
7 994 |
1,016 |
4fun.tv |
7 898 |
0,988 |
6 743 |
0,857 |
ITV |
804 |
0,101 |
1 917 |
0,244 |
TV.DISCO |
1 269 |
0,159 |
1 510 |
0,192 |
VH 1 |
727 |
0,091 |
619 |
0,079 |
Rebel.tv |
213 |
0,027 |
604 |
0,077 |
Stars.tv |
- |
- |
355 |
0,045 |
Kino Polska Muzyka |
18 |
0,002 |
27 |
0,003 |
Wirtualnemedia.pl |
||||
MTV Polska |
3 118 |
0,390 |
2 693 |
0,342 |
AXN Spin |
- |
- |
275 |
0,035 |
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w maju 2013 roku był program „Eska Tv News”, który na antenie Eski TV obejrzało 196 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły dwa miejsca. W rankingu najwięcej, bo aż osiem lokat przypadło programom z oferty Polo TV.
Raport top programów |
wszyscy 4+ |
||
Program |
Stacja |
AMR |
SHR % |
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./ |
Eska TV |
196 349 |
2,90 |
CO SIE SLUCHA /PROG.MUZ.POL./ |
Eska TV |
188 867 |
2,55 |
SLIDE SHOW DISCO POLO /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
162 376 |
1,56 |
DISCO RELAX |
Polo TV |
159 393 |
1,88 |
VIPO DISCO POLO HITY /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
154 909 |
1,54 |
LISTA PRZEBOJOW /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
147 861 |
1,22 |
WEEKEND Z HITAMI 1990 /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
144 571 |
1,39 |
WEEKEND Z HITAMI 2000 /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
140 679 |
1,43 |
VIDEO MIX /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
139 914 |
1,69 |
MASTERS MUSIC BOX /PROG.MUZ/ |
Polo TV |
139 093 |
1,24 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Polo TV i Eska TV liderami wśród kanałów muzycznych, Viva z największym spadkiem