Nadawca Polo TV i VOX Music TV ze wzrostem wpływów o 11,2 mln zł i 3,8 mln zł zysku. Koszty treści w górę o 134 proc.
W ub.r. spółka Lemon Records, nadawca muzycznych stacji Polo TV i VOX Music TV, zanotowała wzrost przychodów o 54,1 proc. do 32,07 mln zł oraz 3,85 mln zł zysku, wobec 2,51 mln zł straty rok wcześniej. Od końca 2017 roku firma należy do Telewizji Polsat.
W sprawozdaniu finansowym Lemon Records przesłanym do KRS stwierdzono, że wpływy firmy pochodzą przede wszystkim ze sprzedaży oferty reklamowej i sponsoringowej. Firma nadaje kanały muzyczne Polo TV i VOX Music TV. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. pierwszy zanotował spadek udziału w rynku oglądalności o 11,3 proc. do 0,649 proc., a drugi - wzrost o 43,3 proc. do 0,043 proc. Obie stacje są dostępne u operatorów kablowych i satelitarnych, a Polo TV także w naziemnej telewizji cyfrowej.
Brokerem reklamowym kanałów jest Polsat Media, od którego w ub.r. pochodziło 31,18 mln zł wpływów Lemon Records. Pozostałe przychody zapewniły spółki Music TV (219,9 tys. zł), Teleaudio Dwa (63,2 tys. zł) i Netia (1,2 tys. zł).
Pod koniec 2017 roku 100 proc. akcji Lemon Records, a także Eska TV (nadawcy Eska TV, Eska TV Extra i Eska Rock TV) i 34 proc. udziałów TV Spektrum (nadawcy Fokus TV i Nowa TV) zostało kupione przez Telewizję Polsat za ok. 103 mln zł. Polsat niebawem dokupił 15 proc. udziałów TV Spektrum.
Dużo więcej na licencje programowe, mniej na wynagrodzenia
Koszty operacyjne Lemon Records też wzrosły w ub.r., ale znacznie mniej od przychodów - o 21,6 proc. do 27,75 mln zł. Zdecydowanie najwięcej firma przeznacza na usługi obce oraz amortyzację (dotyczącą przede wszystkim licencji programowych). W skali roku wydatki w tym pierwszym zakresie zmalały z 13,55 do 12,05 mln zł, a w tym drugim wzrosły z 5,09 do 11,91 mln zł (czyli aż o 134 proc.).
Za to koszty wynagrodzeń zmniejszyły się o 71 proc. - z 1,41 mln zł do 409,2 tys. zł. W ub.r. w firmie były zatrudnione na etacie średnio cztery osoby, o jedna więcej niż w 2017 roku.
Pozostałe przychody operacyjne spadły rok do roku z 53,8 do 22,9 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - ze 107,9 do 80,2 tys. zł.
Jeśli chodzi o wydatki u firm powiązanych, to Lemon Records poniosło 415,7 tys. zł kosztów na rzecz Telewizji Polsat, 369,2 tys. zł na rzecz Cyfrowego Polsatu, 278 tys. zł na rzecz Polsat Media i 219,9 tys. zł na rzecz Music TV.
Przychody i wydatki operacyjne przełożyły się na osiągnięcie przez firmę dodatnich wyników rentowności. Wynik sprzedażowy poszedł z górę z 2,02 mln zł straty do 4,32 mln zł zysku, a wynik operacyjny - z 2,07 do 4,26 mln zł.
Nadawca poniósł w ub.r. 577,7 tys. zł kosztów finansowych, na które złożyło się głównie 289 tys. zł odsetek od pożyczki otrzymanej od podmiotu powiązanego z firmą oraz 258 tys. zł zobowiązań z tytułu koncesji. Rok wcześniej koszty finansowe wyniosły 443,8 tys. zł.
Mocno poprawiły się też wyniki brutto i netto Lemon Records. Pierwszy wskaźnik poszedł w górę z 2,51 do 3,7 mln zł, a drugi z 2,51 do 3,85 mln zł.
Telewizja Polsat zdecydowała, żeby zeszłoroczny zysk netto spółki przeznaczyć na jej kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: Nadawca Polo TV i VOX Music TV ze wzrostem wpływów o 11,2 mln zł i 3,8 mln zł zysku. Koszty treści w górę o 134 proc.