Polo TV na czele kanałów muzycznych w 2014 roku. Mocno w górę Kino Polska Muzyka i Stars.tv
W 2014 roku liderem oglądalności wśród telewizji muzycznych był kanał Polo TV. Największe wzrosty w segmencie odnotowały stacje Kino Polska Muzyka i Stars.tv, a najwięcej straciły kanały ITV i 4fun.tv.
Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w 2014 roku wyniósł 0,76 proc. W porównaniu do poprzedniego roku wzrósł on o 4,11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu znalazła się Eska TV, której średni roczny udział w rynku telewizyjnym zwiększył się o 1,64 proc. do 0,62 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął kanał 4fun.tv. Jego udział zmalał o 25,93 proc. do poziomu 0,20 proc. (to drugi największy spadek w zestawieniu)
Oczko niżej uplasowała się należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która nadaje od 1 maja ub.r. Jej średni udział w 2014 roku uplasował się na poziomie 0,10 proc.
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 250 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka. Średni udział tego kanału w analizowanym okresie wyniósł 0,07 proc. W rankingu stacja ta awansowała z miejsca dziewiątego na siódme. Swój udział podwoił zaś kanał Stars.tv, zajmujący szóstą lokatę z 0,08 proc. udziału.
Z kolei najwięcej stracił kanał ITV, który spadł z miejsca czwartego na piąte. Jego średni roczny wynik zmniejszył się o 28,57 proc. do 0,10 proc.
Natomiast nowy kanał muzyczny Polsatu - Muzo.tv, który ruszył 26 września ub.r., w zeszłym roku zajął miejsce ostatnie z wynikiem wynoszącym nawet nie 0,01 proc. (średnia widownia tej stacji wyniosła 271 osób).
Stacja | Wszyscy 4+ | |||
2013 | 2014 | |||
SHR % | SHR % | |||
Polo TV | 45 032 | 0,73% | 48 447 | 0,76% |
Eska TV | 37 627 | 0,61% | 39 448 | 0,62% |
4fun.tv | 16 289 | 0,27% | 12 503 | 0,20% |
Disco Polo Music | - | - | 6 138 | 0,10% |
ITV | 8 775 | 0,14% | 6 324 | 0,10% |
Stars.tv | 2 337 | 0,04% | 5 163 | 0,08% |
Kino Polska Muzyka | 1 145 | 0,02% | 4 256 | 0,07% |
TV.DISCO | 4 881 | 0,08% | 3 917 | 0,06% |
mjuzik.tv | 1 707 | 0,03% | 2 583 | 0,04% |
VH 1 | 2 479 | 0,04% | 2 140 | 0,03% |
Power TV | - | - | 1 367 | 0,02% |
Vox Music TV | - | - | 864 | 0,01% |
Muzo.tv | - | - | 271 | 0,00% |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w 2014 roku liderem również było Polo TV. Udział tego kanału, po wzroście o 6,67 proc., wyniósł o 1,12 proc. Drugą lokatę zajęła Eska TV (1,07 proc. udziału, do góry o 3,88 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do 4fun.tv (0,36 proc., - 23,40 proc.).
Również i w tym ujęciu największym wzrostem (o 300 proc. do 0,12 proc.) pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciła stacja ITV - było to 30,43 proc. do 0,16 proc.
Stacja | Wszyscy 16-49 | |||
2013 | 2014 | |||
SHR % | SHR % | |||
Polo TV | 26 199 | 1,05% | 28 408 | 1,12% |
Eska TV | 25 555 | 1,03% | 27 172 | 1,07% |
4fun.tv | 11 555 | 0,47% | 9 106 | 0,36% |
ITV | 5 748 | 0,23% | 3 938 | 0,16% |
Disco Polo Music | - | - | 3 780 | 0,15% |
Stars.tv | 1 812 | 0,07% | 3 429 | 0,14% |
Kino Polska Muzyka | 862 | 0,03% | 2 980 | 0,12% |
TV.DISCO | 3 405 | 0,14% | 2 457 | 0,10% |
mjuzik.tv | 1 337 | 0,05% | 1 959 | 0,08% |
VH 1 | 1 823 | 0,07% | 1 572 | 0,06% |
Power TV | - | - | 1 205 | 0,05% |
Vox Music TV | - | - | 582 | 0,02% |
Muzo.tv | - | - | 191 | 0,01% |
*-Disco Polo Music nadaje od maja ub.r. Podane dane to średnia za cały rok
* Power TV monitorowany jest od lutego ub.r. Podane dane to średnia za cały rok
*** Vox Music TV monitorowany jest od sierpnia ub.r. Podane dane to średnia za cały rok
**** Muzo.tv nadaje od 26 września ub.r. Podane dane to średnia za cały rok
Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele kanałów muzycznych w 2014 roku. Mocno w górę Kino Polska Muzyka i Stars.tv
Bo MTV muzykę przerzuciło do kanałów tematycznych (MTV Hits, MTV Dance, MTV Rock. MTV Live HD, VH1 i VH1 Classic). VIVA i MTV to teraz takie kanały dla nastolatków, coś jak gazetka BRAVO. Widocznie lepiej na tym zarabiają na reklamach. A paczka tematyczna MTV jest przeważnie płatna w kablówkach i na satelicie.