Polsat liderem. Udział „wielkiej czwórki” spadł do 44,77 proc.
W kwietniu 2015 roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat, a najwięcej spośród głównych stacji stracił TVN. Ranking top 20 najchętniej oglądanych programów zdominowały pozycje TVP1 i TVP2 z serialami na czele.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2015 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału względem kwietnia 2014 roku zmniejszył się o 1,34 proc. i wyniósł 12,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,18 proc. do 12,12 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do kwietnia ub.r. zmalał o 8,91 proc. do 11,15 proc.
Czwarte miejsce tradycyjnie należało do TVP2 (9,02 proc.; w dół o 5,55 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 46,83 proc. w kwietniu 2014 roku do 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,57 proc., po wzroście o 0,85 proc. Natomiast plasujący się oczko niżej kanał TV4 zanotował wzrost wyniku o 24,81 proc. do 3,22 proc.
Wszyscy 4+ |
01.04-30.04.2014 r. |
01.04-30.04.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
782 373 |
12,65% |
812 282 |
12,48% |
2 |
TVP1 |
766 442 |
12,39% |
788 532 |
12,12% |
3 |
TVN |
757 535 |
12,24% |
725 707 |
11,15% |
4 |
TVP2 |
590 674 |
9,55% |
587 246 |
9,02% |
5 |
TVN7 |
219 010 |
3,54% |
232 358 |
3,57% |
6 |
TV4 |
159 716 |
2,58% |
209 781 |
3,22% |
7 |
TVP INFO |
155 535 |
2,51% |
197 922 |
3,04% |
8 |
TV PULS |
198 916 |
3,22% |
194 914 |
3,00% |
9 |
TVN24 |
175 853 |
2,84% |
186 476 |
2,87% |
10 |
Puls 2 |
83 322 |
1,35% |
100 244 |
1,54% |
11 |
Polsat2 |
90 670 |
1,47% |
92 847 |
1,43% |
12 |
TTV - Twoja Telewizja |
73 775 |
1,19% |
87 452 |
1,34% |
13 |
TVP Seriale |
85 128 |
1,38% |
85 192 |
1,31% |
14 |
TV6 |
62 250 |
1,01% |
72 564 |
1,12% |
15 |
TVP Rozrywka |
50 396 |
0,81% |
72 540 |
1,11% |
16 |
TVP Regionalna |
63 068 |
1,02% |
62 961 |
0,97% |
17 |
Polsat News |
64 536 |
1,04% |
61 079 |
0,94% |
18 |
Stopklatka |
42 522 |
0,69% |
55 723 |
0,86% |
19 |
Nickelodeon |
34 146 |
0,55% |
54 135 |
0,83% |
20 |
Polo TV |
47 613 |
0,77% |
53 171 |
0,82% |
W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera również zajął Polsat, którego udział wyniósł tutaj 14,15 proc., po spadku o 1,26 proc. Większy spadek odnotował, zajmujący drugą pozycję, TVN. Jego wynik zmniejszył się o 8,79 proc. do 12,77 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,14 proc udziału; spadek o 6,22 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,01 proc., do góry o 0,75 proc.).
W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 2,44 proc. do 3,78 proc.
Wszyscy 16-49 |
01.04-30.04.2014 r. |
01.04-30.04.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
350 865 |
14,33% |
366 640 |
14,15% |
2 |
TVN |
342 884 |
14,00% |
330 772 |
12,77% |
3 |
TVP1 |
212 572 |
8,68% |
210 909 |
8,14% |
4 |
TVP2 |
194 773 |
7,95% |
207 635 |
8,01% |
5 |
TV PULS |
90 243 |
3,69% |
97 895 |
3,78% |
6 |
TVN7 |
82 693 |
3,38% |
94 745 |
3,66% |
7 |
TV4 |
69 291 |
2,83% |
94 534 |
3,65% |
8 |
TVN24 |
54 231 |
2,21% |
62 527 |
2,41% |
9 |
Puls 2 |
34 006 |
1,39% |
44 346 |
1,71% |
10 |
TTV - Twoja Telewizja |
32 378 |
1,32% |
40 275 |
1,55% |
11 |
TVP Seriale |
37 225 |
1,52% |
37 341 |
1,44% |
12 |
Polsat2 |
33 624 |
1,37% |
35 562 |
1,37% |
13 |
TV6 |
27 321 |
1,12% |
34 670 |
1,34% |
14 |
TVP INFO |
22 252 |
0,91% |
34 425 |
1,33% |
15 |
Polo TV |
27 516 |
1,12% |
33 388 |
1,29% |
16 |
TVP Rozrywka |
18 604 |
0,76% |
26 657 |
1,03% |
17 |
TVN Style |
22 730 |
0,93% |
23 987 |
0,93% |
18 |
Stopklatka |
16 598 |
0,68% |
23 937 |
0,92% |
19 |
Eska TV |
23 153 |
0,95% |
23 677 |
0,91% |
20 |
ATM Rozrywka |
19 401 |
0,79% |
20 725 |
0,80% |
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem. Udział „wielkiej czwórki” spadł do 44,77 proc.
twoja oglądalność idzie w dół ustawicznie, bo:
- jesteś niewiarygodna - nacisk na efekt a nie treść powoduje poważne przekłamania;
- zarządzają tobą ludzie, którzy są za starzy, nie rozumieją przemian technologicznych, nowoczesnych pokoleń ludzi w dużej części nieźle wykształconych;
- nacisk na tabloidyzację działa odwrotnie - ludzie mają w d... setną historię o gwałcicielu. Co z niej wynika?
Wolą poradnik jak się malować albo jak umyć auto - więcej się z tego nauczą;
- jest alternatywa w Internecie, vlogerzy prawie bezkosztowo mają oglądalność nie raz o wiele przewyższającą drogie programy, a jakość nie robią programów o patologiach?
- jak to wytłumaczyć drodzy wydawcy ??? Macie po 40-50 lat i nie macie zielonego pojęcia czego chce dzisiejszy 16-30 tylko się wam tak zdaje.