SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem. Udział „wielkiej czwórki” spadł do 44,77 proc.

W kwietniu 2015 roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat, a najwięcej spośród głównych stacji stracił TVN. Ranking top 20 najchętniej oglądanych programów zdominowały pozycje TVP1 i TVP2 z serialami na czele.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2015 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału względem kwietnia 2014 roku zmniejszył się o 1,34 proc. i wyniósł 12,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,18 proc. do 12,12 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do kwietnia ub.r. zmalał o 8,91 proc. do 11,15 proc.

Czwarte miejsce tradycyjnie należało do TVP2 (9,02 proc.; w dół o 5,55 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 46,83 proc. w kwietniu 2014 roku do 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,57 proc., po wzroście o 0,85 proc. Natomiast plasujący się oczko niżej kanał TV4 zanotował wzrost wyniku o 24,81 proc. do 3,22 proc.

Wszyscy 4+

01.04-30.04.2014 r.

01.04-30.04.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

Polsat

782 373

12,65%

812 282

12,48%

2

TVP1

766 442

12,39%

788 532

12,12%

3

TVN

757 535

12,24%

725 707

11,15%

4

TVP2

590 674

9,55%

587 246

9,02%

5

TVN7

219 010

3,54%

232 358

3,57%

6

TV4

159 716

2,58%

209 781

3,22%

7

TVP INFO

155 535

2,51%

197 922

3,04%

8

TV PULS

198 916

3,22%

194 914

3,00%

9

TVN24

175 853

2,84%

186 476

2,87%

10

Puls 2

83 322

1,35%

100 244

1,54%

11

Polsat2

90 670

1,47%

92 847

1,43%

12

TTV - Twoja Telewizja

73 775

1,19%

87 452

1,34%

13

TVP Seriale

85 128

1,38%

85 192

1,31%

14

TV6

62 250

1,01%

72 564

1,12%

15

TVP Rozrywka

50 396

0,81%

72 540

1,11%

16

TVP Regionalna

63 068

1,02%

62 961

0,97%

17

Polsat News

64 536

1,04%

61 079

0,94%

18

Stopklatka

42 522

0,69%

55 723

0,86%

19

Nickelodeon

34 146

0,55%

54 135

0,83%

20

Polo TV

47 613

0,77%

53 171

0,82%

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera również zajął Polsat, którego udział wyniósł tutaj 14,15 proc., po spadku o 1,26 proc. Większy spadek odnotował, zajmujący drugą pozycję, TVN. Jego wynik zmniejszył się o 8,79 proc. do 12,77 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,14 proc udziału; spadek o 6,22 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,01 proc., do góry o 0,75 proc.).

W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 2,44 proc. do 3,78 proc.

Wszyscy 16-49

01.04-30.04.2014 r.

01.04-30.04.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

Polsat

350 865

14,33%

366 640

14,15%

2

TVN

342 884

14,00%

330 772

12,77%

3

TVP1

212 572

8,68%

210 909

8,14%

4

TVP2

194 773

7,95%

207 635

8,01%

5

TV PULS

90 243

3,69%

97 895

3,78%

6

TVN7

82 693

3,38%

94 745

3,66%

7

TV4

69 291

2,83%

94 534

3,65%

8

TVN24

54 231

2,21%

62 527

2,41%

9

Puls 2

34 006

1,39%

44 346

1,71%

10

TTV - Twoja Telewizja

32 378

1,32%

40 275

1,55%

11

TVP Seriale

37 225

1,52%

37 341

1,44%

12

Polsat2

33 624

1,37%

35 562

1,37%

13

TV6

27 321

1,12%

34 670

1,34%

14

TVP INFO

22 252

0,91%

34 425

1,33%

15

Polo TV

27 516

1,12%

33 388

1,29%

16

TVP Rozrywka

18 604

0,76%

26 657

1,03%

17

TVN Style

22 730

0,93%

23 987

0,93%

18

Stopklatka

16 598

0,68%

23 937

0,92%

19

Eska TV

23 153

0,95%

23 677

0,91%

20

ATM Rozrywka

19 401

0,79%

20 725

0,80%

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem. Udział „wielkiej czwórki” spadł do 44,77 proc.

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alvaro de Oliveira
Droga telewizjo,
twoja oglądalność idzie w dół ustawicznie, bo:

- jesteś niewiarygodna - nacisk na efekt a nie treść powoduje poważne przekłamania;
- zarządzają tobą ludzie, którzy są za starzy, nie rozumieją przemian technologicznych, nowoczesnych pokoleń ludzi w dużej części nieźle wykształconych;
- nacisk na tabloidyzację działa odwrotnie - ludzie mają w d... setną historię o gwałcicielu. Co z niej wynika?
Wolą poradnik jak się malować albo jak umyć auto - więcej się z tego nauczą;
- jest alternatywa w Internecie, vlogerzy prawie bezkosztowo mają oglądalność nie raz o wiele przewyższającą drogie programy, a jakość nie robią programów o patologiach?
- jak to wytłumaczyć drodzy wydawcy ??? Macie po 40-50 lat i nie macie zielonego pojęcia czego chce dzisiejszy 16-30 tylko się wam tak zdaje.
0 0
odpowiedź
User
Roman
to że akurat Polsat najwięcej ludzi ogląda to akurat nie dziwi. W kwietniu było tam tyle show, że można się było wybawić, zrelaksować. Mi osobiście bardzo do gustu przypadły skoki do wody, bo jeszcze czegoś takiego w naszej tv nie było. Żona za to pasjansami oglądała taniec z gwiazdami. A do tego jeszcze dobre hity filmowe i o to chodzi w tv.
0 0
odpowiedź
User
xxxx
Drogie Wirtualne Media: dlaczego pod niektorymi artykulami wylaczacie opcje komentarzy????
0 0
odpowiedź