Polsat najwięcej z reklam, spadki TVP1 i TVP2. Aflofarm przed Nestlé i Unileverem na czele reklamodawców (TOP 10)
W pierwszym kwartale br. najwięcej na reklamach zarobił Polsat, wpływy TVN wzrosły nieznacznie, zaś przychody TVP1 i TVP2 spadły. Największe budżety reklamowe w telewizji miały firmy Aflofarm Farmacja Polska, Nestlé Polska i Unilever Polska.
Telewizja Polsat w pierwszym kwartale br. zarobiła na reklamach 684,4 mln zł - wynika z raportu Nielsen Audience Measurement przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 2,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Wzrosły też przychody TVN - o 1,2 proc., do 601,3 mln zł.
Największy spadek wpływów z reklam zanotowały TVP1 i TVP2. W przypadku Jedynki zmalały one o 24,4 proc. w skali roku i wyniosły 316,9 mln zł. Przychody reklamowe Dwójki spadły zaś o 26,1 proc., do 256,7 mln zł.
Spośród dziesięciu stacji tv z największymi wpływami reklamowymi spadek zanotowało jeszcze Dicovery. Kanał ten na emisji reklam zarobił w pierwszym kwartale br. 91,4 mln zł, o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Największy wzrost zanotował natomiast TV4. Reklamodawcy wydali w tej stacji 123,6 mln zł, o 44 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Przychody reklamowe TV Puls były większe o 27,3 proc. (wyniosły 97,1 mln zł). AXN zwiększył je o 13,8 proc. (do 102,2 mln zł), TVN24 - o 9 proc. (do 109,7 mln zł), a TVN7 - o 8 proc. (do 95,7 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych | |||
(bez autopromocji, dane Nielsen Audience Measurement) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III 2014 | I-III 2015 | zmiana proc. |
Polsat | 668 089 840 zł | 684 390 345 zł | 2,4 |
TVN | 594 329 220 zł | 601 252 630 zł | 1,2 |
TVP1 | 418 898 697 zł | 316 873 208 zł | -24,4 |
TVP2 | 347 512 410 zł | 256 688 400 zł | -26,1 |
TV4 | 85 814 230 zł | 123 567 390 zł | 44 |
TVN24 | 100 664 983 zł | 109 741 609 zł | 9 |
AXN | 89 860 430 zł | 102 245 474 zł | 13,8 |
TV Puls | 76 299 511 zł | 97 149 460 zł | 27,3 |
TVN7 | 88 602 537 zł | 95 703 909 zł | 8 |
Discovery | 98 680 423 zł | 91 408 731 zł | -7,4 |
Największym telewizyjnym reklamodawcą jest niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Spółka ta wydała na wsparcie swoich produktów w tym zakresie 406,7 mln zł, o 47 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wiceliderem wśród telewizyjnych reklamodawców w pierwszym kwartale br. był Nestle Polska z wydatkami w wysokości 140,5 mln zł (wzrost o 11,6 proc. w skali roku). Trzecie miejsce zajął Unilever Polska, który w telewizji zostawił 106,5 mln zł (38 proc. więcej).
Wydatki reklamowe w telewizji w skali roku zmniejszyli: USP Zdrowie - o 33,3 proc. (do 86,1 mln zł), Orange Polska - o 20,3 proc. (do 91,8 mln zł), Procter & Gamble DS Polska - o 18,9 proc. (do 81 mln zł) i Ferrero Polska - o 3,9 proc. (do 74,3 mln zł).
Nakłady w tym zakresie zwiększyli natomiast: Polpharma - o 9,5 proc. (do 73,4 mln zł), Reckitt Benckiser Polska - o 7,1 proc. (do 66,4 mln zł) i P4 - o 1,4 proc. (do 75,2 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy telewizyjni | |||
(dane cennikowe Nielsen Audience Measurement) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III 2014 | I-III 2015 | zmiana proc. |
AFLOFARM | 276 691 989 zł | 406 733 071 zł | 47 |
NESTLE POLSKA | 125 943 995 zł | 140 512 754 zł | 11,6 |
UNILEVER POLSKA | 77 170 810 zł | 106 464 995 zł | 38 |
ORANGE POLSKA | 115 122 935 zł | 91 773 540 zł | -20,3 |
USP ZDROWIE | 128 935 550 zł | 86 054 710 zł | -33,3 |
PROCTER&GAMBLE | 99 872 339 zł | 81 041 908 zł | -18,9 |
P4 | 74 122 028 zł | 75 162 753 zł | 1,4 |
FERRERO POLSKA | 77 383 886 zł | 74 345 609 zł | -3,9 |
POLPHARMA | 67 056 869 zł | 73 435 875 zł | 9,5 |
RECKITT BENCKISER POLSKA | 62 025 914 zł | 66 403 517 zł | 7.1 |
Dołącz do dyskusji: Polsat najwięcej z reklam, spadki TVP1 i TVP2. Aflofarm przed Nestlé i Unileverem na czele reklamodawców (TOP 10)