Polsat obniża ceny reklam, ale nie przy „Avatarze”, „Tylko muzyce” i nowych serialach
W marcowym cenniku reklamowym Polsatu spoty są średnio o 5 proc. tańsze niż przed rokiem. Jednak przy hitowych pozycjach stacji - filmach z cyklu Mega Hit, show „Tylko muzyka” i najpopularniejszych serialach - reklamy podrożały.
Według cennika na marzec reklamy przy programie „Tylko muzyka. Must be the music” kosztują od 50,5 do 83 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny spotów 30-sekundowych). To dużo więcej niż rok temu, kiedy na reklamę przy show - tak samo jak teraz emitowanym w niedziele po godz. 20 - trzeba było wydać maksymalnie 68,1 tys. zł.
Jeszcze droższe są spoty przy filmie „Avatar”, który Polsat pokaże w ramach cyklu Mega Hit w poniedziałek 4 marca. Ceny tych spotów dochodzą do 96,6 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej spot w tym paśmie kosztował najwyżej 63,1 tys. zł.
Za reklamę w kolejnych przerwach przy serialu „Przyjaciółki” trzeba zapłacić 49 i 63,6 tys. zł. Wiosną ub.r. o tej porze (czwartek godz. 21) pokazywany był „Hotel 52”, przy którym spoty kosztowały od 36,1 do 51 tys. zł.
Zaraz po „Przyjaciółkach” emitowany będzie od marca nowy serial - „Na krawędzi”, a ceny spotów przy nim wynoszą od 34,5 i 47,3 tys. zł. To nieco więcej niż 38,8-41,4 tys. zł za reklamę przed rokiem w tym paśmie „Szpilkach na Giewoncie”.
>>> „Na krawędzi”, „Zdrady” i „Avatar” w wiosennej ramówce Polsatu
Nieco tańsze niż rok wcześniej są za to reklamy przy „Pierwszej miłości” i „Pamiętnikach z wakacji”. Spoty w kolejnych blokach przy tym pierwszym serialu kosztują obecnie 46,9, 47,9 i 55,5 tys. zł (przed rokiem było to 35, 49,8 i 63,1 tys. zł). Na reklamę przy „Pamiętnikach” trzeba wydać od 15,5 do 30,7 tys. zł, podczas gdy rok temu kosztowały od 21,1 do 54,9 tys. zł.
Wyraźnie staniały spoty przy piątkowym show „Got to Dance. Tylko taniec”. Przed rokiem kosztowały od 51 do 61,3 tys. zł, a teraz ich ceny wynoszą od 30 do 45,6 tys. zł.
Za najdroższy spot przed wydarzeniami trzeba zapłacić 44,5 tys. zł (1,3 tys. zł mniej niż rok wcześniej), przed „Sportem” - 39,3 tys. zł (7,9 tys. zł mniej), a przed „Pogodą” - 46,8 tys. zł (1,9 tys. zł więcej niż przed rokiem).
Polsat rozpoczyna sprzedaż swojej marcowej oferty reklamowej jako ostatni z głównych nadawców. Wcześniej swoje cenniki na przyszły miesiąc udostępniły TVP (przeczytaj więcej) i TVN (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Polsat obniża ceny reklam, ale nie przy „Avatarze”, „Tylko muzyce” i nowych serialach