Polscy inwestorzy z Arturem Banachem przejęli Netsprint
Całościowe udziały firmy Netsprint, specjalizującej się w e-marketingowych rozwiązaniach technologicznych, przejęli polscy inwestorzy na czele z Arturem Banachem, prezesem Nestprintu. Firma w najbliższych latach skupi się na rozwijaniu narzędzi targetowania reklam.
Dotychczasowym właścicielem Netsprintu była norweska grupa medialna Amedia. Udziały przejęło od niej pięciu prywatnych polskich inwestorów, na czele z Arturem Banachem, który został największym udziałowcem (ale nie większościowym). Banach jest szefem firmy od 13 lat.
Zarząd Netsprintu pozostaje w aktualnym składzie (Artur Banach, Łukasz Duda), powołano natomiast nową radę nadzorczą. Jej przewodniczącym został Radosław Rejman, menedżer i doradca inwestycyjny, związany wcześniej m.in. z Opera TFI. Firma planuje przekształcenie się w spółkę akcyjną.
W ostatnich latach Netsprint inwestował w nowe rozwiązania technologiczne, umożliwiające unikalne opcje targetowania i personalizacji reklam internetowych oraz zapewnienie wysokiego poziomu ich konwersji. Głównymi celami nowych właścicieli jest umiejętne wykorzystanie posiadanych już przez firmę aktywów i kompetencji zespołu, przyspieszenie rozwoju spółki oraz wzmocnienie jej pozycji na kluczowych rynkach.
Zgodnie ze strategią przyjętą na najbliższe dwa lata Netsprint nadal będzie rozwijać rozwiązania technologiczne wspierające marketing internetowy, skupiając się na reklamie kontekstowej i behawioralnej, content marketingu, audience targetingu oraz real time biddingu. Będzie też kontynuować rozwój rozwiązań wyszukiwawczych dla dużych podmiotów e-commerce, korporacji i rozbudowanych portali informacyjnych.
W najbliższym czasie firma planuje wprowadzenie na rynek rozwiązań Adkontekst eCommerce (umożliwiającego właścicielom e-sklepów prowadzenie działań retargetingu spersonalizowanego w modelu), Adkontekst Audience Report (kompleksowego raportu zainteresowań użytkowników konkretnego serwisu, ułatwiającego efektywne kosztowo planowanie kampanii w sieciach Adkontekst i ContentStream) oraz Adkontekst SSP (platformy umożliwiającej monetyzację powierzchni reklamowej w modelu RTB).
Ponadto Netsprint przygotowuje Spółdzielnię Danych, która - w oparciu o autorską technologię analizy informacji o zainteresowaniach użytkowników - będzie gromadzić „surowe” dane o użytkownikach od wydawców w niej zrzeszonych, przetwarzać je na konkretne profile marketingowe , które będą oferowane reklamodawcom, agencjom i domom mediowym oraz platformom DSP.
Dołącz do dyskusji: Polscy inwestorzy z Arturem Banachem przejęli Netsprint