Polscy użytkownicy adblockerów generują blisko 40 proc. odsłon w sieci, częściej korzystają z Firefoxa niż Chrome'a i Opery
Według szacunków Cloud Technologies 34,4 procent internautów w Polsce blokuje reklamy w sieci. W przeważającej części są to użytkownicy komputerów stacjonarnych z systemem MacOS, a ich skłonność do zakupów online jest mniejsza niż internautów nie używających adblockerów.
W raporcie Cloud Technologies oprogramowanie blokujące reklamy internetowe było wykrywane przy pomocy zestawu heurystyk, pozwalających na zidentyfikowanie najpopularniejszych wtyczek do przeglądarek internetowych.
Do przygotowania opracowania zostały wykorzystane dane zebrane w czerwcu 2016 r. z serwisów internetowych działających w domenie polskiej lub udostępniających treści w języku polskim oraz bez względu na lokalizację i język preferowany przez użytkownika.
Z raportu wynika, że obecnie w Polsce 34,4 proc. użytkowników internetu stosuje narzędzia blokujące reklamy (wcześniejsze szacunki MEC Wavemaker oceniały odsetek polskich użytkowników adblockerów na 36 proc.).
Internauci blokujący reklamy generują w sieci 39,6 proc. odsłon stron internetowych. Jednocześnie mają oni mniejszą skłonność do zakupów online.
Okazuje się, że o wiele częściej z adblockerów korzystają użytkownicy komputerów stacjonarnych - w badaniu ich odsetek wyniósł 34,4 proc. Z kolei jedynie 1,8 proc. osób używających smartfony lub tablety stosuje narzędzia blokujące reklamy.
Najwięcej zwolenników blokowania reklam jest wśród użytkowników systemu operacyjnego MacOS (37,8 proc.), na drugim miejscu są osoby korzystające z Windows (36,4 proc.), a na trzecim - z Linuksa (36 proc.).
Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku przeglądarek internetowych, bowiem stanowiąca część systemu MacOS przeglądarka Safari jest dopiero na czwartym miejscu – jedynie 5,4 proc. jej użytkowników blokuje reklamy. Najczęściej (37,9 proc.) adblockery są wykorzystywane przez osoby surfujące w sieci za pomocą przeglądarki Firefox.
Raport Cloud Technologies nie wspomina o powodach, które skłaniają Polaków do blokowania reklam. Jednak wcześniej w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci podkreślali, że Polscy internauci będą używać adblockerów, aż branża reklamowa zrozumie, że musi ich szanować.
Dołącz do dyskusji: Polscy użytkownicy adblockerów generują blisko 40 proc. odsłon w sieci, częściej korzystają z Firefoxa niż Chrome'a i Opery