Dzienniki Polska Press z odświeżonym layoutem i nowymi dodatkami tematycznymi
Tytuły wydawane przez Polska Press Grupę od wtorku mają zmienione layouty, pojawiły się również wspólne dla wszystkich dzienników dodatki tematyczne. W kolejne dni tygodnia będą to: sport, ekonomia, zdrowie, tematyka kryminalna, „Puls” (ludzie, Polska, świat), a w weekend porady, ciekawostki i czas wolny.
Zmiany wprowadzone we wtorek we wszystkich dziennikach Polska Press związane są z szatą graficzną gazet. Niektóre winiety zostały odświeżone, natomiast wszystkie strony gazet zostały zmodyfikowane pod kątem bardziej czytelnej prezentacji treści. Autorem zmian graficznych jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, laureat prestiżowych konkursów projektowania prasowego European Newspaper Award.
Modyfikacje szaty graficznej nie dotyczą łódzkiego „Expressu Ilustrowanego”, który zachowuje swoją dotychczasową, tabloidową formułę.
Wydawca wprowadza też na łamy dzienników tematy czytelnicze, które będą prezentowane jako stałe dodatki, ukazujące się w poszczególne dni tygodnia. Dzięki takiej zmianie, jak podkreśla Polska Press, czytelnicy otrzymają najlepsze teksty dziennikarskie tworzone przez dziennikarzy w całej Polsce. Dobór tematów motywowany jest preferencjami odbiorców. W każdy dzień tygodnia publikowane są inne zagadnienia, które aktualnie budzą najwięcej emocji lub mają najwyższy priorytet dla opinii publicznej.
Czytaj też: Polska Press uruchomiła serwisy tematyczne Stronapodrozy.pl i Stronakuchni.pl
„To nowe podejście do prasy drukowanej w Polska Press, stanowiące element strategii rozwoju tego segmentu produktów. Bazując na potencjale dziennikarskim redakcji regionalnych wprowadzamy rozwiązanie, umożliwiające bardziej efektywne – tak samo dla biznesu, jak i odbiorcy – korzystanie z tekstów. Dzięki tego typu modyfikacjom w procesie pracy nad wydaniami gazet możemy ciągle podnosić jakość publikacji, a także rozwijać nasze produkty online, profilując treści pod konkretne grupy docelowe, mające różne oczekiwania względem wybieranego przez siebie typu medium. Dbamy tym samym o komplementarność produktów drukowanych, względem naszych portali internetowych i serwisów tematycznych” - mówi Tomasz Przybek, prezes zarządu Polska Press Grupy.
Wprowadzona zmiana stanowi efekt kilkumiesięcznej pracy zespołów redakcyjnych oraz wydawniczych Polska Press Grupy, które jako cel nadrzędny postawiły sobie ekspozycję jakościowych oraz opiniotwórczych treści redakcyjnych w taki sposób, aby w możliwie najwyższym stopniu odpowiadały one preferencjom czytelników.
„Każdego dnia czytelnik znajdzie w naszych gazetach różne treści – zarówno informacje z kraju i świata, a także wiadomości o wymiarze lokalnym. W poniedziałki w dodatku tematycznym czytelnicy otrzymają dawkę najważniejszych informacji sportowych na temat wydarzeń ze wszystkich dyscyplin. We wtorki w dodatku publikujemy wiadomości poświęcone tematyce ekonomicznej, środy zdominuje tematyka zdrowotna, w czwartki ukażą się strony poświęcone zagadnieniom kryminalnym, a w piątki czytelnicy otrzymają nowy dodatek »Puls«. To lektura, która pozwoli pogłębić wszechstronną wiedzę o ludziach, Polsce i świecie. Natomiast wydawanie sobotnio-niedzielne, ukazujące się w niektórych regionach nazwane zostało »weekend z rodziną«. Będzie to magazyn z poradami, ciekawostkami i propozycjami spędzenia wolnego czasu, w którym nie zabraknie także lubianych przez naszych czytelników przepisów kulinarnych. Wszystkie treści redakcyjne tworzone są w oparciu o najwyższej jakości materiały dziennikarskie, które stanowią nie tylko wiarygodne źródło informacji, ale także angażują czytelników, zarówno intelektualnie, jak i emocjonalnie” – informuje Dorota Kania, członkini zarządu i redaktor naczelna Polska Press Grupy.
Na łamach dzienników odbiorcy znajdą jeszcze więcej form dziennikarskich, takich jak felietony, reportaże oraz komentarze.
Polska Press jest własnością PKN Orlen. Od kupna przez Orlen na początku marca ub.r. do grudnia, wydawca zanotował 274 mln zł przychodów. Koncern paliwowy w swoich sprawozdaniu finansowym zaznaczył, że to kwota nieistotna przy skali jego biznesu. Nie podano, jaki był udział w zysku netto koncernu.
Dołącz do dyskusji: Dzienniki Polska Press z odświeżonym layoutem i nowymi dodatkami tematycznymi