Polska Press szykuje nowy portal internetowy
Do Polska Press dołączył Sławomir Cedzyński, były wydawca portalu tvp.info, a wcześniej m.in. redaktor naczelny informacji i publicystyki w Wirtualnej Polsce. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl Cedzyński koordynuje nowy projekt internetowy.
Cedzyński z portalem tvp.info pożegnał się w wakacje. Jego artykuły zaczęły pojawiać się już w tytułach i portalach należących do Polska Press.
Z naszych informacji wynika, że będzie także odpowiedzialny za nowy projekt internetowy. Propozycje udziału w nim otrzymali już niektórzy dziennikarze.
Polska Press nie ma dużego portalu
Polska Press mimo posiadania w portfolio wielu tytułów i serwisów internetowych, nie jest właścicielem żadnego z najpopularniejszych portali. Z
badania Mediapanelu wynika, że w pierwszej piątce w sierpniu znalazły się: Wp.pl, Onet.pl, Gazeta.pl, Interia.pl i o2.pl. W lipcu wśród witryn dzienników portal polskatimes.pl zajął dopiero ósme miejsce po serwisach se.pl, fakt.pl, wyborcza.pl, rp.pl, gazetaprawna.pl, dziennik.pl, wyborcza.biz. Polskatimes.pl osiągnął 1,5 mln użytkowników i 5,11 proc. zasięgu. Dla porównania, w przypadku serwisu „Super Expressu” to 10,37 mln internautów i prawie 36 proc. zasięgu.
Uruchomienie dużego portalu, który skumulowałby treści wszystkich tytułów Polska Press byłoby logicznym posunięciem. Zwłaszcza, że nazwa polskatimes.pl nie należy do najbardziej chwytliwych.
Doświadczony dziennikarz z doświadczeniem internetowym
Cedzyński poza pracą w roli wydawcy portalu tvp.info i redaktora naczelnego redakcji informacji i publicystyki w Wp.pl w przeszłości był też szefem redakcji oddziału TVP w Kielcach oraz Regionalnej Agencji Producenckiej TVP. Współpracował też jako project manager i publicysta z portalem dorzeczy.pl i tygodnikiem „Do Rzeczy”, a także portalem superhistoria.pl oraz wprost.pl.
Pracę w dziennikarstwie zaczynał od „Gazety Wyborczej” jako reporter i wydawca w lokalnym oddziale w Kielcach, a potem w dziale Świat w Warszawie. Cedzyński to też nauczyciel akademicki i trener na warsztatach dziennikarskich.
Polska Press należy do Orlenu
Na początku marca kupno Polska Press sfinalizował państwowy koncern PKN Orlen. Z wydawnictwem pożegnali się dotychczasowi redaktorzy naczelni poszczególnych tytułów i wielu dziennikarzy. Zastąpili ich dziennikarze związani wcześniej z mediami sympatyzującymi z Prawem i Sprawiedliwością lub publicznymi.
Polska Press wydaje 20 dzienników regionalnych W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych („Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Zachodni”, „Gazeta Krakowska”, Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Polska Metropolia Warszawska”, „Express Ilustrowany”, „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Kurier Poranny”, „Gazeta Współczesna”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Echo Dnia”, „Gazeta Codzienna Nowiny”, „Głos Dziennik Pomorza”, „Express Bydgoski” i „Nowości Toruńskie”), a także prawie 150 tygodników lokalnych (m.in. „Nasza Historia”, „Moto Salon”, „Moto Salon Classic”, „Strefa Biznesu”, „Strefa Agro”) oraz bezpłatna gazeta „Naszemiasto.pl”. Firma wydaje też ok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych.
Grupa kapitałowa Polska Press w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam - o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.
Dołącz do dyskusji: Polska Press szykuje nowy portal internetowy