Polskie Radio: 100 tys. słuchaczy na imprezach Lata z Radiem
Polskie Radio podsumowało aktywność tegorocznego Lato z Radiem w internecie i na eventach. Posty związane z audycją wygenerowały ponad 2 mln organicznego zasięgu w social mediach i dotarły do prawie pół miliona użytkowników. Z kolei 100 tys. słuchaczy bawiło się na imprezach plenerowych w różnych częściach Polski. W czwartkowym wydaniu audycji nastąpi rozstrzygnięcie tegorocznych konkursów.
- Cała akcja: audycje, koncerty, pikniki rodzinne pokazały, że Lato z Radiem, to w dalszym ciągu atrakcyjna i licząca się marka. Po okresie pandemii i pierwszych miesiącach wojny na Ukrainie, wyraźnie można było odczuć tęsknotę ekipy organizacyjnej, dziennikarzy Jedynki, ale przede wszystkim słuchaczy, za koncertami na żywo i osobistym spotkaniem, którego nic nie zastąpi. Frekwencja na trasie, efektowny finał w Przemyślu i ciepłe przyjęcie, świadczą o tym, jak ważne jest Lato z Radiem dla odbiorców Programu 1 Polskiego Radia – mówi Marcin Kusy, dyrektor radiowej Jedynki.
Dziennikarze Polskiego Radia wyruszyli w trasę na początku wakacji i odwiedzili 10 miejscowości: Poddębice (24 czerwca), Toruń (25 czerwca), Tarnów (1 lipca), Węgorzewo (7 lipca), Dobczyce (15 lipca), Tymbarku (23 lipca), Giżycko (30 lipca), Myślenice (5 sierpnia), Międzyzdroje (19 sierpnia) oraz Przemyśl (27 sierpnia). Wszystkie miejscowości otrzymały drzewka – dar Polskiego Radia i Lasów Państwowych.
Ponad 20 artystów na koncertach Lata z Radiem
W każdej z tych miejscowości odbyły się pikniki rodzinne oraz koncerty z udziałem publiczności. Podczas Lata z Radiem 2023 wystąpiły takie gwiazdy, jak: Maryla Rodowicz, Małgorzata Ostrowska, Anna Rusowicz, Kuba Szmajkowski, Centrum Uśmiechu, Kminek, Myslovitz, LemON, Pudelsi, Lord Bishop Rocks, Ania Dąbrowska, B.L.U.E., Varius Manx & Kasia Stankiewicz, Filip Lato, Karolina Lizer i jej Folk Orkiestra, Red Lips, Piotr Cugowski, De Mono, Golec uOrkiestra, Krzysztof Iwaneczko i Viki Gabor.
Podczas pikników rodzinnych „Lata z Radiem”, na słuchaczy czekało aktywności dla całych rodzin i konkursów z nagrodami. Był to także czas spotkań z prowadzącymi audycje i udział w warsztatach dziennikarskich, plastycznych, zajęciach tanecznych i innych aktywnościach ruchowych. Poza tym można było obejrzeć pokazy dziecięcego i mistrzowskiego karate tradycyjnego i występy zespołów solistów i zespołów lokalnych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się atrakcje przygotowane przez dziennikarzy Polskiego Radia Dzieciom, dzięki którym najmłodsi słuchacze mogli się poczuć jak dziennikarze radiowi i stworzyć prawdziwą audycję, ich zagadki dźwiękowe i quiz historyczny.
31 sierpnia zabrzmi po raz ostatni tego lata „Polka Dziadek”. W ostatnim wydaniu audycji tego lata nastąpi rozstrzygnięcie konkursów “Lata z Radiem 2023”, w tym wyłonienie laureata kosmicznego konkursu „10 kroków na Księżyc”, który w nagrodę będzie mógł spędzić trzytygodniową misję – pobyt w tzw. habitacie Space is More - LunAres Mobile Research Station, czyli w zamkniętej strefie imitującej warunki na księżycu.
Ubiegłoroczną edycję "Lata z Radiem" w Jedynce słuchało średnio 699 tys. osób. Stacja w tym paśmie miała 5,3 proc. udziału w rynku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Z najnowszego badania Radio Track (maj - lipiec 2023 r.) realizowanego przez pracownię Kantar Polska wynika, że udział radiowej Jedynki pod względem słuchania w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 4,8 proc.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio: 100 tys. słuchaczy na imprezach Lata z Radiem