Pomiar wskaźnika Attention w kampanii digitalowej leku Magne B6 „W Tobie jest siła!”
W świecie reklamy digitalowej to uwaga konsumentów jest kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność kampanii. Aby ją przykuć, niezbędna jest kreatywność. Ostatnie badania wskazują, że reklamodawcy są w stanie zwiększyć współczynnik uwagi dla swoich reklam nawet o 49%, optymalizując je w zależności od kontekstu, w którym się wyświetlają.
W listopadzie 2022r. Teads wprowadził w Polsce oraz innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej zaawansowany program pomiarowy "Teads Attention Program", który umożliwia markom bieżący pomiar osiągniętego czynnika uwagi (Attention) w realizowanych kampaniach digitalowych, a przez to wymiernie wpływa na ich wyniki mediowe i osiąganie zamierzonych KPI.
Przekonała się o tym firma Sanofi, która w marcu 2023r. zrealizowała na platformie mediowej Teads kampanię reklamową „W Tobie jest siła!”, dla jednej ze swoich flagowych marek produktowych firmy – Magne B6. Po raz pierwszy w historii realizacji tego typu kampanii digital, jednym z celów mediowych wyznaczonych przez reklamodawcę, był pomiar kampanijnego poziomu wskaźnika Attention (poziomu uwagi konsumenta podczas kontaktu z kampanią).
W pomiarze zastosowana została metodologia firmy Lumen Research, bazująca na wykorzystaniu modelu i algorytmu LAMP, zbudowanych w procesach machine learning na ogromnej ilości danych zebranych w pasywnych panelach eye-trackingowych. Dzięki wykorzystaniu tej technologii pomiarowej, pozyskaliśmy informacje o głównych metrykach wskaźnika uwagi konsumentów dla poszczególnych formatów reklamowych kampanii Magne B6 oraz w podziale na kategorie wydawców, zaplanowanych w kampanii digital.
Badanie to, zrealizowane jako jedno w pierwszych tego typu pomiarów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, dostarczyło niezmiernie ciekawych wyników.
A oto kilka z nich:
• Aż 65% impresji zostało zobaczonych przez konsumentów, co oznacza, że 65 procent impresji uzyskało co najmniej jedno skupienie wzroku użytkownika, trwające minimum 100 ms (% Viewed),
• Średni czas kontaktu z reklamą, które uzyskały co najmniej jedną fiksację oka, to całe 3.97 sekundy (Dwell Time),
• Średni czas uwagi konsumenta na tysiąc impresji wyniósł 2577 sekund (APM; Attention per Thousand Impressions).
Bardziej szczegółowe analizy umożliwiły wyodrębnienie kolejnych interesujących zależności. W przypadku kampanii reklamowej Magne B6, formaty video, a w szczególności format mobile video w formacie kwadratowym (InRead Video Square), uzyskały najlepsze wyniki, wyprzedzając formaty display nawet o 20 punktów procentowych (% Viewed) i o 1000 sekund poświęconej uwagi (APM). Co ciekawe, największe bezwzględne poziomy uwagi uzyskano dla kontaktu z kampanią w godzinach późno wieczornych i nocnych, a najniższe w okolicach południa.
- Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że klient Sanofi zaufał naszej ekspertyzie w zakresie pomiaru wskaźnika Attention. Zrealizowaliśmy wspólnie bardzo innowacyjny, ciekawy, pełen insightów projekt. Wierzymy, że wspólnie pracujemy nad wykorzystaniem unikanego zasobu, - jakim jest Attention – do osiągania ponadprzeciętnych rezultatów w kampaniach naszych klientów. Zapraszamy do współpracy inne marki, dla których obszar pomiaru Attention wydaje się ciekawy – komentuje Katarzyna Kabiesz – Head of Research Insights CEE, Teads.
Badanie pozwoliło wyodrębnić te kategorie tematyczne witryn oraz grupy docelowe użytkowników, wśród których uwaga użytkowników kształtowała się na najwyższym poziomie.
- Wnioski z badania Attention, w połączeniu z wnioskami z badania Brand Pulse, będą podstawą dalszych decyzji o planowaniu budżetu na korzyść najbardziej efektywnych formatów, wydawców witryn internetowych oraz kategorii tematycznych w kampaniach zarówno Magne B6, jak i innych naszych marek” – podsumowuje Anna Charytoniuk – Digital Lead Sanofi.
Teads, globalna platforma mediowa, która w ramach jednego rozwiązania pozwala reklamodawcom łączyć się z najlepszymi wydawcami na świecie i docierać co miesiąc do ponad 1,9 miliarda ludzi. Rozwiązania reklamowe Teads stworzone pod kątem urządzeń mobilnych zapewniają najlepsze na rynku połączenie możliwości uzyskania szerokiego zasięgu ze 100% brand safety. Kompleksowa platforma Teads zapewnia zrównoważony ekosystem reklamowy, który łączy marki z konsumentami. Technologia stworzona przez Teads pozwala angażować konsumentów, gwarantuje markom osiągnięcie bardzo dobrych wyników, a także dostarcza wydawcom lepszych rozwiązań do monetyzacji ich treści w celu finansowania wysokiej jakości dziennikarstwa. Teads współpracuje z wiodącymi markami, agencjami i wydawcami w 32 krajach na świecie, z zespołem liczącym ponad 1500 osób.
Dołącz do dyskusji: Pomiar wskaźnika Attention w kampanii digitalowej leku Magne B6 „W Tobie jest siła!”