Ponad 900 mln subskrybentów płatnej telewizji na świecie
W 2013 roku globalna liczba subskrybentów płatnej telewizji sięgnęła 903,3 miliona, a przychód z tego typu usług wyniósł 249,8 miliarda dolarów - wynika z danych firmy badawczej ABI Research.
Znaczący wzrost liczby subskrybentów - o 19,5 proc., do 92 milionów - odnotowali w minionym roku operatorzy IPTV, których przychód sięgnął 37,2 miliarda dolarów. Według analityków ABI Research, liczba subskrybentów IPTV wzrośnie do 161 milionów w 2019 roku, co ma wówczas odpowiadać 15 proc. całego rynku płatnej telewizji.
Natomiast najniższy, 3-proc. wzrost liczby subskrybentów - do 570,2 miliona - zaobserwowano w zeszłym roku w największym rynkowym segmencie, jakim jest telewizja kablowa. Przyczyniły się do tego spadki w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej (odpowiednio o 1 proc. i 1,5 proc.). W 2019 roku operatorzy telewizji kablowej mają mieć 634,5 miliona subskrybentów.
Z kolei w segmencie cyfrowej telewizji naziemnej na koniec zeszłego roku odnotowano 9,5 miliona płacących subskrybentów. W Europie Zachodniej zaobserwowano 5-proc. spadek, ale za to w Afryce - wzrost o 45 proc., do 2,1 miliona subskrybentów (prognoza: 4,8 mln w 2019 r.).
Największy przychód spośród operatorów wygenerował w 2013 roku DirecTV. Ten satelitarny gigant ma w USA 20,2 miliona subskrybentów.
Ponadto ABI Research prognozuje, że w 2019 roku na całym świecie będzie 1,1 miliarda subskrybentów płatnej telewizji, a przychód operatorów sięgnie wówczas 320,3 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Ponad 900 mln subskrybentów płatnej telewizji na świecie