Ponad połowa kupujących w internecie zawsze zwraca uwagę na markę operatora płatności
78 proc. kupujących online przyznaje, że robiąc zakupy czuje się bezpieczniej, gdy rozpoznaje podmiot, który przetwarza płatności w sklepie internetowym - wynika z badania operatora płatności PayU.
Zwolenników e-handlu przybywa z roku na rok – obecnie w sieci zaopatruje się już 26 milionów Polaków, a w najbliższych latach liczba ta wzrośnie o kolejnych kilka milionów. Jak wynika z badania PayU "Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r.", 74 proc. e-konsumentów kupuje online od co najmniej 5 lat, a 8 proc. rozpoczęło swoją przygodę z e-handlem w czasie pandemii.
Ponad połowa kupujących (58 proc.), którzy dokonali zakupu przez Internet w okresie od stycznia do lipca 2022 r., zawsze zwraca uwagę na to, jaka firma jest operatorem ich płatności podczas zakupów online. 67 proc. e-konsumentów, którzy znają PayU, korzysta z tego systemu od pierwszych doświadczeń z zakupami w Internecie.
Marka operatora płatności ważna przy zakupach online
Z badania „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r.” wynika, że aż 78% kupujących online czuje się bezpieczniej robiąc zakupy przez Internet, gdy rozpoznaje markę operatora płatności, za pośrednictwem którego mogą zapłacić za zamawiane produkty bądź usługi.
- Wśród osób znających markę PayU poziom poczucia bezpieczeństwa jest nawet wyższy, bo aż 80 proc. potwierdza, że obecność płatności PayU w e-sklepie sprawia, że mają większe zaufanie do zakupów w tym miejscu. Jest to wyraźny sygnał dla sklepów, że wybór właściwego partnera obsługującego płatności może przełożyć się na pozytywne doświadczenie konsumenta – dodaje Joanna Pieńkowska-Olczak.
69 proc. e-konsumentów w Polsce jest zdania, że coraz szersza dostępność zakupów i płatności internetowych motywuje ich do zdobywania wiedzy o nowych produktach i usługach cyfrowych.
Czynnikami motywującymi najbardziej do robienia zakupów przez Internet są najczęściej te związane z oszczędnością czasu (68 proc.), dostępnością o każdej porze (66 proc.) oraz możliwością zrobienia zakupów z domu (62 proc.). Czynniki finansowe, takie jak niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych oraz rabaty i promocje motywują do zakupów przez Internet odpowiednio 55 i 50 proc. kupujących online, wynika z danych PayU.
Badanie „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 roku” zostało zrealizowane na zlecenie PayU S.A. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Ankiety przeprowadzono techniką CAWI w dniach 1-12 sierpnia 2022 r. na grupie 1022 e-konsumentów w wieku 18-65 lat, którzy dokonali zakupu online w okresie styczeń – lipiec 2022 r.
Dołącz do dyskusji: Ponad połowa kupujących w internecie zawsze zwraca uwagę na markę operatora płatności