SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Popcorn” i “Dziewczyna” z jedną redakcją, sześć osób zwolnionych

Ringier Axel Springer Polska zdecydował o połączeniu redakcji miesięczników “Dziewczyna i “Popcorn”. Powodem są oszczędności. W związku z tą operacją sześć osób rozstanie się ze spółką.

- Celem połączenia obu redakcji jest poprawienie wyniku ekonomicznego tytułów młodzieżowych, które wydawca planuje osiągnąć poprzez zoptymalizowanie procesów biznesowych i uproszczenie zarządzania w segmencie - głosi przesłany portalowi Wirtualnemedia.pl komunikat Ringier Axel Springer Polska. W spółce na podobnych zasadach funkcjonują już zespoły redakcyjne segmentu motoryzacyjnego (grupa tytułów “Auto Świat”) i komputerowego (grupa tytułów “Komputer Świat”).

Połączonym zespołem obu tytułów pokieruje Ewa Mościcka, redaktor naczelna “Popcornu”, która obejmie również stanowisko naczelnej miesięcznika “Dziewczyna”.Struktura organizacyjna ulega zmianie, jednak większość pracowników obu tytułów znajdzie zatrudnienie w nowo powstałej redakcji.

Z wydawnictwem rozstaje się w sumie sześć osób: Andrzej Gumulak, dotychczasowy redaktor naczelny “Dziewczyny”, wicenaczelna tego pisma Matylda Gruman oraz czterej inni pracownicy zajmujący dublujące się stanowiska. Zatrudnienie w działach marketingu i reklamy segmentu magazynów młodzieżowych pozostaje bez zmian.

Z danych ZKDP wynika, że w 2010 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem “Dziewczyny” wyniosło 71 868 egz., a “Popcornu” - 87 919 egz. W 2009 roku było to odpowiednio 94 211 egz. i 105 757 egz.

Dołącz do dyskusji: “Popcorn” i “Dziewczyna” z jedną redakcją, sześć osób zwolnionych

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekscelencja
Panie Gumulak, i co? Oliwa sprawiedliwa. Prędzej czy później na wierzch wypływa:-)
odpowiedź
User
ole!
Coz, segment trudny, a fachowcow coraz mniej. Dzieci nie sa glupie i maja internet. A im bardziej czytelnik lubi internet, tym mniej wydawca wychodzi temu naprzeciw. Ciekawe, ktory tytul pierwszy zniknie z rynku: Dziewczyna, Popcorn, Bravo Girl czy moze Twist (w Bauerze "poprawianie wyniku ekonomicznego tytułów młodzieżowych, które wydawca planuje osiągnąć poprzez zoptymalizowanie procesów biznesowych i uproszczenie zarządzania w segmencie" juz sie odbylo, ale nikt tego nie komunikowal oficjalnie). A jakosc gazet coraz slabsza...
odpowiedź
User
dziewczyna
Fachowców nie tyle coraz mniej, bo oni są, tyle że fachowość kosztuje. Z tego powodu fachowcy zostali zwolnieni (nie znam osiągnięć pana Gumulaka, prosze nie doszukiwac się w moim komentarzu ironii), niektórzy jakis czas temu, inni - chocby w Bauerze - całkiem niedawno. Skutkiem będzie zamknięcie ostatnich bastionów czytelnictwa młodzieżowego, i to juz wkrótce. "Wydawcom" gratulujemy, szkoda tylko dzieciaków, które nie będą miały co czytać, tym bardziej, że ci "wydawcy" niczego im nie zaoferowali także w internecie.
odpowiedź