Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl
Pięć czołowych portali horyzontalnych osiągnęło w ub.r. spore wzrosty liczby użytkowników. Liderami niezmiennie są Onet.pl i WP.pl, a Gazeta.pl przekroczyła poziom 10 mln internautów. Jednocześnie zmalał czas, który na każdym z portali spędzają przeciętnie użytkownicy.
W styczniu br. Onet.pl odwiedziło 13,44 mln internautów, którzy wykonali w serwisie 2,89 mld odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5 godzin i 34 minuty. WP.pl zanotowała 11,88 mln użytkowników, 2,15 mld odsłon oraz 5 godzin i 49 minut na użytkownika - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Onet i WP są zdecydowanymi liderami wśród portali horyzontalnych, a ich przewaga nad trzema głównymi konkurentami jest największa pod względem liczby odsłon - Interia.pl zanotowała ich w styczniu 800 mln, Gazeta.pl - 534,6 mln, a o2.pl - 307,9 mln. O ile na Onet.pl przeciętny użytkownik wykonał 215 odsłon, a na WP.pl 181, o tyle na Interia.pl - 106, na o2.pl - 75, a na Gazeta.pl - 52.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku
Z Interii przeciętny użytkownik korzystał w styczniu przez 3 godziny i 50 minut, czyli o 2 godziny krócej niż w przypadku WP.pl. Jeszcze niższe wyniki zanotowały o2.pl i Gazeta.pl - odpowiednio: godzina i 45 minut oraz godzina i 4 minuty.
Największe portale horyzontalne w styczniu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
onet.pl |
13 445 998 |
2 890 038 362 |
291 730 211 |
05:34:30 |
63,65% |
wp.pl |
11 882 337 |
2 154 357 985 |
257 830 154 |
05:49:07 |
56,25% |
gazeta.pl |
10 335 221 |
534 573 265 |
65 532 331 |
01:04:27 |
48,93% |
interia.pl |
7 518 832 |
799 989 535 |
84 190 577 |
03:50:33 |
35,59% |
o2.pl |
4 080 709 |
307 916 483 |
39 923 841 |
01:45:07 |
19,32% |
W skali roku wszystkie portale osiągnęły duże wzrosty liczby odwiedzających je internautów. Onet.pl zyskał 1,23 mln użytkowników (10,1 proc. w górę), WP.pl - 1,34 mln (12,7 proc. w górę), a Gazeta.pl - 1,39 mln (15,6 proc. w górę). Ten ostatni serwis przekroczył dzięki temu pułap 10 mln internautów, który pierwszy raz udało mu się osiągnąć w październiku ub.r.
Interia.pl miała w styczniu br. o 669 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej, a o2.pl - o 432 tys. więcej (to wzrosty o 9,8 i 11,8 proc.). Jednocześnie Interia zanotowała spory spadek liczby odsłon - w styczniu br. miała ich o 109 mln mniej niż rok wcześniej, co oznacza 12 proc. w dół. Pozostałe portale osiągnęły pod tym względem niewielkie wzrosty - wynoszące od 0,5 do 3,6 proc.
W przypadku wszystkich serwisów mocno zmalał czas, który średnio spędzają w nich internauci. WP.pl zanotowała spadek aż o półtorej godziny (to 20,4 proc. w dół). Procentowo jeszcze więcej straciły Gazeta.pl (w dół o 21 minut, czyli 24,7 proc.) oraz o2.pl (spadek o 31,5 minuty, czyli 23,1 proc.). Natomiast z Interii przeciętny użytkownik korzystał o 53,25 minuty krócej niż rok wcześniej (18,8 proc. w dół), a z Onetu - o 40,5 minuty krócej (10,8 proc. w dół)
Największe portale horyzontalne rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
styczeń 2014 |
styczeń 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
onet.pl |
13 445 998 |
2 890 038 362 |
05:34:30 |
12 210 807 |
2 815 533 699 |
06:14:57 |
wp.pl |
11 882 337 |
2 154 357 985 |
05:49:07 |
10 539 573 |
2 143 664 808 |
07:18:33 |
gazeta.pl |
10 335 221 |
534 573 265 |
01:04:27 |
8 940 279 |
516 060 788 |
01:25:33 |
interia.pl |
7 518 832 |
799 989 535 |
03:50:33 |
6 850 200 |
909 053 022 |
04:43:49 |
o2.pl |
4 080 709 |
307 916 483 |
01:45:07 |
3 648 142 |
305 418 543 |
02:16:44 |
Coraz poważniejszym konkurentem dla zajmującego piąte miejsce o2.pl jest TVN24.pl, który w styczniu br. odwiedziło 3,71 mln internautów, o 1,37 mln więcej niż rok wcześniej (to aż 58,3 proc. w górę). Dzięki temu dystans portalu do o2.pl zmalał z 1,3 mln do 370 tys. real users.
TVN24.pl nadal notuje mniej więcej trzy razy mniej odsłon niż o2.pl (ich liczba wzrosła w skali roku z 92 mln do 113,7 mln), za to czas przypadający na użytkownika jest na nim o wiele wyższy niż u konkurenta - w styczniu br. wynosił 2 godziny i 31,5 minuty, przy czym w ciągu roku zmalał bardziej niż na czołowych portalach - o 32,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl
669 mln użytkowników to bardzo dużo :))