833 tys. widzów „Postaw na milion” w nowym paśmie, TVP2 przegrywa z konkurencją
Wiosenny sezon „Postaw na milion” nadawany w nowym paśmie ogląda średnio 833 tys. widzów. TVP2 w czasie emisji teleturnieju przegrywa ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wiosenne odcinki „Postaw na milion” na antenie Dwójki oglądać można w nowym paśmie - w soboty o godz. 18.30, począwszy od 6 marca 2021 roku. W ostatnich miesiącach cykl nadawany był w piątki o około 20.50, Telewizja Polska przeniosła program na niedziele na 20.00. W ostatniej chwili przed startem premiery przeniesiono na sobotnie wieczory (czyli powrócono do starego pasma, w którym teleturniej był emitowany przez kilka lat), a do niedzielnego prime-time trafiły powtórki.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia widownia pierwszych trzech premierowych odcinków teleturnieju (do 20 marca) wyniosła 833 tys. osób. Przełożyło się to na 6,46 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 4,54 proc. w grupie komercyjnej 16-59- wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.
Największą widownię, wynoszącą 948 tys. oglądających, produkcja zgromadziła 20 marca.
TVP2 w czasie nadawania wiosennych odcinków „Postaw na milion” przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajmuje TVN z udziałem na poziomie 11,96 proc. Drugi jest Polsat (11,22 proc.), a trzeci - TVN (10,58 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka jest stacją ostatniego wyboru na tle tzw. „wielkiej czwórki”.
Z kolei średnia widownia powtórkowych odcinków teleturnieju (pokazanych w niedziele o 20.00 w okresie od 28 lutego do 21 marca) wyniosła 790 tys. osób. Przełożyło się to na 5 proc. udziału stacji w 4+, 4,82 proc. w 16-49 i 4,35 proc. w 16-59.
„Postaw na milion” to teleturniej emitowany od 5 marca 2011 roku. Od jego startu jest prowadzony przez Łukasza Nowickiego. Jego formuła opiera się na brytyjskim formacie „The Million Pound Drop Live”.
W programie dwóch spokrewnionych ze sobą graczy staje do gry jako drużyna. Uczestnicy walczą o główną wygraną - milion złotych.
Producentem cyklu jest Endemol Shine Polska. Format produkowany jest w ponad 50 krajach m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i USA. Nagrania do polskiej edycji show odbywają się w Krakowie.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 7,54 proc.
Dołącz do dyskusji: 833 tys. widzów „Postaw na milion” w nowym paśmie, TVP2 przegrywa z konkurencją