Powstanie standard targetowania użytkowników Smart TV. Wśród partnerów Vizio, CBS i AT&T
Konsorcjum o nazwie Project OAR przygotowuje standard, który ma pozwolić na precyzyjne adresowanie przekazu reklamowego do gospodarstw domowych korzystających z platform Smart TV. Chodzi o przygotowanie technologii, którą będą mogli w przyszłości zastosować nie tylko partnerzy projektu, ale także zewnętrzni producenci odbiorników podłączonych do internetu. Wśród współzałożycieli Project OAR są Vizio, CBS, AT&T oraz NBCUniversal.
Jak informuje Reuters konsorcjum Project OAR (Open Addressable Ready) powstało z inicjatywy koncernu Vizio, jednego z producentów telewizorów w technologii Smart TV.
Stowarzyszenie postawiło sobie za cel wypracowanie jednolitego standardu który będzie pozwalał na precyzyjne targetowanie na podstawie gromadzonych danych reklam kierowanych do gospodarstw domowych korzystających z odbiorników podłączonych do internetu.
Wśród partnerów projektu OAR są zarówno nadawcy telewizyjni, jak i firmy funkcjonujące w segmencie reklamowym, m.in. CBS, NBCUniversal oraz należąca do koncernu AT&T firma Xandr.
W rozmowie z Reutersem Jodie McAfee, wiceprezes Vizio wyjaśnia, że segment telewizyjny od dawna cierpiał na brak narzędzi do tak dokładnego adresowania reklam jakim dysponuje środowisko internetu. Dopiero teraz, w dobie urządzeń działających w technologii Smart stało się możliwe gromadzenie danych o użytkownikach telewizorów i wykorzystanie ich do targetowania przekazu reklamowego.
Uczestnicy Project OAR zaznaczają, że budowane przez nich rozwiązanie będzie miało charakter otwarty, co w przyszłości pozwoli zastosować opracowany standard nie tylko przez firmy tworzące konsorcjum, ale także przez partnerów zewnętrznych.
Na razie nie wiadomo kiedy prace nad projektem dobiegną końca.
Dołącz do dyskusji: Powstanie standard targetowania użytkowników Smart TV. Wśród partnerów Vizio, CBS i AT&T