„PPK. W sumie się opłaca!” w reklamie Pracowniczych Planów Kapitałowych (wideo)
Ruszyła pierwsza odsłona kampanii informującej o Pracowniczych Planów Kapitałowych. Akcję przygotował Polski Fundusz Rozwoju wspólnie z agencją Havas Warsaw.
Działania przedstawiają podstawowe cechy i korzyści Pracowniczych Planów Kapitałowych. Kampania zachęca m.in., że do PPK może przystąpić każda zatrudniona osoba podlegająca obowiązkowo ubezpieczeniu emerytalnemu i rentowemu.
Hasło akcji „PPK. W sumie się opłaca!” ma wskazywać, że środki w nowym systemie będą pochodzić z trzech źródeł: od pracowników, pracodawców i państwo.
Akcja ruszyła w poniedziałek, jest realizowana w telewizji, radiu oraz internecie (m.in. w social media). Oprócz głównego spotu obejmuje cykl animowanych filmów „Akademia PPK”.
Kreację kampanii przygotowała agencja Havas Warsaw, wybrana do tego w przetargu.
Serwis MojePPK.pl działa od trzech tygodni
Na początku stycznia uruchomiono serwis MojePPK.pl zawierający informacje o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Witryną zarządza spółka zależna Polskiego Funduszu Rozwoju.
Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych jesienią ub.r. została przyjęta przez parlament i podpisana przez prezydenta, a 1 stycznia br. zaczęła obowiązywać. Zakłada, że pracownicy zatrudnieni na umowach o pracę będą mogli dobrowolnie oszczędzać z pensji na emeryturę.
Jakie będą zasady? Pracownik może przekazywać do PPK od 2 do 4 proc. wynagrodzenia (osoby najmniej zarabiające będą przekazywać 0,5 proc.), a jego pracodawca - dodatkową składkę wynoszącą od 1,5 proc. do 4 proc. wynagrodzenia. Z budżetu państwa co rok ma być dopłacane 240 zł, plus 240 zł na początek.
Środkami zgromadzonymi w PPK będą zarządzać TFI, zgodnie z wytycznymi określonymi w ustawie. Paweł Borys poinformował, że według wstępnych deklaracji ok. 20 instytucji finansowych będzie oferować PPK.
Od 1 lipca br. system PPK zacznie obowiązywać w firmach mających ponad 250 pracowników, od początku 2020 roku - w tych z minimum 50 pracownikami, a od lipca 2020 roku - w tych zatrudniających minimum 20 osób. Pozostałe podmioty, m.in. te z sektora publicznego, dołączą do systemu z początkiem 2021 roku.
Dołącz do dyskusji: „PPK. W sumie się opłaca!” w reklamie Pracowniczych Planów Kapitałowych (wideo)