SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie o 8 proc. biletów mniej sprzedała Cinema City

Operator kin Cinema City sprzedał w Polsce w I kwartale 4,478 mln biletów, czyli o 7,9% mniej niż przed rokiem, wynika z prezentacji grupy. Globalnie spółka sprzedała w okresie styczeń - marzec 9,071 mln biletów, czyli o 2,7% mniej niż przed rokiem.

"Pierwszy kwartał zeszłego roku był wyjątkowo dobry dzięki Avatarowi i Alicji w Krainie Czarów, które wypracowały wysoka bazę dla pierwszych trzech miesięcy tego roku. Jednakże repertuar filmowy na następne trzy kwartały zawiera wiele sequeli i znanych tytułów, z czego wiele z nich zostanie pokazanych w technologii 3D" - powiedział prezes Moshe J. Greidinger, cytowany w komunikacie spółki.

Wcześniej dane nt. sprzedaży podał Helios (z grupy Agora). W I kwartale rywal Cinema City sprzedał 2,5 mln biletów wobec 2,4 mln przed rokiem. Średnia cena biletu spadła o 11% do 16,8 zł.

Dla porównania średnia cena biletu w polskich kinach Cinema City spadła w I kw. o 7,1% do 18,30 zł. Cena biletu wyrażona w euro spadła o ponad 6% do 4,63 euro. Dla porównania średnia cena we wszystkich kinach sieci Cinema City na świecie wyniosła 4,51 euro.

Spadek średnich cen nie oznacza, że bilety rzeczywiście potaniały, ale że widzowie stosunkowo rzadziej wybierali filmy w formacie 3D. Bilety na takie filmy są droższe.

Cinema City International jest największym operatorem kin wielosalowych w Europie Środkowej i Wschodniej  oraz w Izraelu. Spółka prowadzi  94 multipleksy z 887 ekranami, w 7 krajach: Polska, Czechy, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Słowacja i Izrael. Obecnie w budowie jest 35 multipleksów z około 360 nowymi ekranami.

Dołącz do dyskusji: Prawie o 8 proc. biletów mniej sprzedała Cinema City

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl