Kampania "Miło Cię widzieć" zwraca uwagę na problemy nastolatków ze zdrowiem psychicznym
Co 11 minut jeden nastolatek odbiera sobie życie - reklamy z tym dramatycznym hasłem pojawiły się na 70 ekranach w Warszawie i Krakowie. To część kampanii społecznej "Miło Cię widzieć", której spoty wyświetlane były także w Katowicach czy Gliwicach.
Jak podaje UNICEF, średnio co 11 minut jeden nastolatek odbiera sobie życie. To blisko 46 tysięcy młodych rocznie. Badania wykazują, że w XXI wieku wystąpił nagły wzrost zachorowań na choroby psychiczne wśród dzieci i młodzieży. Szczególnie po pandemii młodzi ludzie coraz częściej borykają się z problemami w sferze emocjonalnej, a żeby zgłosić się po pomoc potrzebują średnio aż ośmiu lat.
Kampania "Miło Cię widzieć" w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii
Grupa młodzieży z Tarnobrzeskiego liceum podjęła się ważnego tematu w kampanii społecznej "Miło Cię widzieć" realizowanej w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jej celem jest pokazanie młodym, że warto szukać pomocy, a także szerzenie wiedzy na temat problemów związanych z psychiką. Spoty przygotowane przez młodych można zobaczyć w tym tygodniu na 20 ekranach w Krakowie i aż 50 ekranach w Warszawie m.in. dzięki wsparciu firmy Jet Line.
Twórcy projektu osiągają swój cel zarówno poprzez kanały online, jak i offline. Poprzez swoje media społecznościowe oraz stronę internetową ukazują oni problemy, z którymi mierzą się nastolatkowie, a także możliwości uzyskania bezpłatnego wsparcia.
Młodzież wydała także własną publikację w formie drukowanej i e-booka - "Życie. Poradnik dla dorosłych". To poradnik od młodych dla rodziców uświetniony rysunkami uczniów I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Tarnobrzegu i komentarzem psycholożki i psychoterapeutki, mgr Agaty Kwarciany. W publikacji znajdują się także wyniki ogólnopolskiego badania dot. dobrostanu emocjonalnego młodzieży.
Publikacja ma na celu uświadamianie o problemach i uczuciach dzieci i młodzieży, jest też świetnym „punktem wyjścia" do szczerej dyskusji na ten trudny i zbyt często omijany temat.
Dołącz do dyskusji: Kampania "Miło Cię widzieć" zwraca uwagę na problemy nastolatków ze zdrowiem psychicznym