Procter&Gamble przeprasza wpis reklamowy z "gorzej pachnącymi od męskich kobiecymi stopami"
Koncern Procter&Gamble, właściciel m.in. marki Ariel czy Pampers, spotkał się z falą krytyki w Chinach w związku z postem, w którym użył sformułowania, że kobiece stopy pachną dużo gorzej niż męskie. Firma reklamę usunęła i przeprosiła.
Firma Procter&Gamble (P&G) opublikowała 13 marca na jednym z chińskich kont WeChat wpis reklamowy, w którym podała, że kobiece stopy śmierdzą gorzej niż męskie, nie popierając tego żadnymi dowodami naukowymi.
Wpis zatytułowany był: „Zapach kobiecych stóp jest pięć razy gorszy niż męskich. Możesz go wyczuć, jeśli w to nie wierzysz”. Firma podała w nim, że gruczoł potowy stopy kobiecej jest pięć razy większy niż u mężczyzn, w wyniku czego szybkość rozmnażania się bakterii na stopach kobiet jest pięciokrotnie większa niż u mężczyzn.
W reklamie zaznaczono też, że kobiety częściej niż mężczyźni nie noszą skarpetek, a to powoduje, że noszone przez nie obuwie jest niehigieniczne, szybciej przez to namnażają się w nim bakterie, przez co brzydko pachnie.
Publikacja P&G była promocją zestawu produktów do mycia ciała, które miały spowodować, że całe kobiece ciało będzie pięknie pachnieć.
Publikacja wywołała krytykę i kontrowersje na chińskich platformach społecznościowych, wielu internautów oskarżało P&G o niewystarczający szacunek dla kobiet.Stwierdzono też, że tego rodzaju przekaz poniża kobiety, jest wyrazem pogardy względem nich przy jednoczesnej próbie zarabiania. Niektórzy użytkownicy chińskich mediów społecznościowych Weibo zapowiedzieli bojkot produktów P&G.
„Wybrałem inne marki, jej (P&G) nie zależy na pieniądzach naszych konsumentów” – napisała jedna z internautek.
Na fali krytyki koncern usunął publikację z WeChat. Firma opublikowała również przeprosiny na swoim oficjalnym koncie Weibo, podkreślając, że zawsze opowiada się za równością, integracją i szacunkiem. Zadeklarowano również, że „poważnie naprawiła” działanie konta WeChat i głęboko zastanowi się nad tą sprawą, aby zapobiec powtórzeniu się podobnych sytuacji w przyszłości.
P&G to już kolejna z zagranicznych firm, które spotkały się z odwetem ze strony chińskich konsumentów za niestosowne uwagi.
Wcześniej marki odzieżowe, w tym Dior i D&G, spotkały się z poważną krytyką w Chinach za rzekome obrażanie Chin.
Dołącz do dyskusji: Procter&Gamble przeprasza wpis reklamowy z "gorzej pachnącymi od męskich kobiecymi stopami"