Programy lojalnościowe najpopularniejsze na stacjach benzynowych
Prawie 20 proc. Polaków z miast uczestniczyło w tym roku w programie lojalnościowym - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Najczęściej były to akcje prowadzone przez stacje benzynowe.
W bieżącym roku uczestniczenie w programie lojalnościowym deklaruje 19,3 proc. Polaków mieszkających w miastach, czyli o ponad 6 proc. mniej niż w ubiegłym roku - pokazuje badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia. Większość ankietowanych (62 proc.) przyznaje, że rozpoczęcie takiej akcji przez określony punkt sprzedaży nie wpłynęło na częstotliwość robienia przez nich w nim zakupów.
Wśród jednej piątej respondentów uczestniczących w programach lojalnościowych 60 proc. brało udział w takich akcjach prowadzonych przez stacje benzynowe. Z kolei 37 proc. tych osób korzystało z programów lojalnościowych hiper- i supermarketów, a 33 proc. - operatorów telefonii komórkowej. Z drugiej najwięcej spośród wszystkich badanych (46 proc.) chciałoby uczestniczyć w takich akcjach właśnie w hiper- i supermarketach, a tylko 29 proc. - na stacjach benzynowych.
Badanie uczestnictwa w programach lojalnościowych zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia od 2 do 17 lipca bieżącego roku. Ankiety metodą CAPI objęły 802 osób w wieku 15 - 49 lat mieszkających w miastach.
Dołącz do dyskusji: Programy lojalnościowe najpopularniejsze na stacjach benzynowych