Na Przegląd Sportowy Onet internauci znów mogą komentować teksty
Ringier Axel Springer Polska przywrócił możliwość pisania komentarzy pod tekstami publikowanymi w Przeglądzie Sportowym Onet. Na razie nie wiadomo, czy będzie można komentować także teksty w innych serwisach wydawcy.
Serwis My-mobile.pl zauważył, że pod artykułami Przeglądu Sportowego Onet można znowu pisać komentarze. Serwis dodaje, że koncern postawił na system Disqus. Komentarze można zostawiać pod tekstami opublikowanymi od 9 stycznia br. Na razie nie ma ich zbyt wiele - pod większością artykułów nie ma ich wcale, pojawiają się pojedyncze.
Onet w 2018 roku wyłączył komentarze pod artykułami w sekcjach Wiadomości i Kultura, a potem także w pozostałych działach. Rok wcześniej Wyborcza.pl zezwoliła na pisanie komentarzy tylko swoim subskrybentom. Użytkownicy wciąż mogą natomiast zostawiać je m.in. na portalach Wp.pl i Gazeta.pl.
Spytaliśmy biuro prasowe RASP, czy komentarze wrócą także do innych serwisów firmy, właśnie choćby do Onetu. Jednak obecnie tego nie wiadomo.
- Z komentarzami eksperymentujemy od początku zeszłego roku – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kamil Wolnicki, wicenaczelny (od 15 stycznia naczelny) Przeglądu Sportowego Onet. - Obecnie trwa trzecia iteracja testów komentarzy. W jej ramach dostęp do komentarzy mają wszyscy użytkownicy Przeglądu Sportowego Onet. Wcześniej dostęp był tylko częściowy, dla pewnego procenta użytkowników – dodaje.
- Na dziś, po trzech iteracjach testów nie widzimy negatywnych, hejterskich czy toksycznych dyskusji. Czuwamy nad tym, co się dzieje w naszych komentarzach. Wspierają nas też w tym nasi użytkownicy – podkreśla Wolnicki. - Zdecydowaliśmy się na te testy, ponieważ dostawaliśmy sygnały od naszych czytelników, że brak możliwości komentowania to jeden z największych braków, jaki dostrzegają w naszym serwisie. Sami mieliśmy też poczucie, że serwis sportowy bez komentarzy, bez możliwości dzielenia się emocjami, to produkt niepełny, niekompletny – zaznacza.
W sierpniu ub.r. dział sportowy Onetu, do którego w połowie 2022 roku włączono serwis „Przeglądu Sportowego”, zanotował 6,63 mln użytkowników, 21 minut i 43 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 22,45 proc. zasięgu (dane Mediapanel).
Od 9 stycznia ub.r. „Przegląd Sportowy” ukazuje się dwa razy w tygodniu (w poniedziałki i piątki). Jak wynika z danych PBC, w trzecim kwartale ub.r. jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 21 115 egz. (wzrost o 29,49 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej).
W 2021 roku Ringier Axel Springer Polska przy wzroście przychodów o 20,8 proc. do 663,3 mln zł zwiększył zysk netto z 23 do 33,5 mln zł. Najmocniej wzrosły wpływy firmy z reklam internetowych.
Dołącz do dyskusji: Na Przegląd Sportowy Onet internauci znów mogą komentować teksty