Przeglądarki internetowe: Chrome traci, w górę Safari
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2020 r. zanotowała wyraźny spadek udziału w globalnym rynku, podczas gdy w polskim jej udział był taki sam jak miesiąc wcześniej. Na fali wznoszącej jest Safari.
Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 63,54 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek. To sporo, bo o 2,58 pkt. proc. mniej niż w październiku (66,12 proc.).
Na spadku Chrome zyskała znajdująca się na drugim miejscu przeglądarka Safari, która w ujęciu miesięcznym zanotowała wzrost o 2 pkt. proc., z 17,24 proc. do 19,24 proc. rynkowego udziału.
Top 5 listopadowego rankingu zamykają aplikacje Firefox (3,79 proc. udziału), Samsung Internet (3,49 proc.) i Edge (3,01 proc.).
W Polsce, gdzie dominacja Chrome jest jeszcze większa niż na świecie, udział tej przeglądarki utrzymał się w listopadzie na takim samym poziomie jak w październiku - 70,65 proc.
Cały czas daleko w tyle za aplikacją Google są w Polsce konkurencyjne przeglądarki. Drugi Firefox, po ośmiu miesiącach z rzędu z ponad 10- proc. wynikiem, zanotował spadek do 9,9 proc. Za nim w czołowej piątce znalazły się przeglądarki Opera (6,4 proc.), Safari (4,56 proc.) i Samsung Internet (4,16 proc.).
Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome traci, w górę Safari