Przeglądarki internetowe: Chrome i Firefox w górę w Polsce i na świecie
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - we wrześniu 2017 r. zanotowała wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.
Z danych StatCounter wynika, że we wrześniu br. Chrome miał w skali globalnej 55,68 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 54,89 proc. w sierpniu.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała spadek z 14,88 proc. do 14,22 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze spadkiem z 7,43 proc. do 7,3 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (wzrost z 5,9 proc. do 5,96 proc.) i Opera (wzrost z 4 proc. do 4,08 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome zanotował kolejny wzrost. Przeglądarka Google miała we wrześniu br. 72,44 proc. udziału, wobec 72,29 proc. w sierpniu.
Daleko w tyle są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 8,18 proc. do 8,54 proc.), Samsung Internet (spadek z 5,63 proc. do 5,53 proc.), Opera (spadek z 3,98 proc. do 3,96 proc.) oraz przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 3,68 proc. do 3,34 proc.).
Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome i Firefox w górę w Polsce i na świecie