Przemysł motoryzacyjny zmniejszył wydatki na reklamę
W ubiegłym roku o 1 procent do poziomu 13,5 miliarda dolarów zmniejszyły się wydatki branży motoryzacyjnej na reklamę.
Wynika z danych firmy Nielsen-Monitor Plus.
80 procent tych wydatków (10,5 miliarda dolarów) przeznaczonych zostało na reklamę w telewizji. Czasopisma wyrwały z tego tortu 11 procent (1,45 mld dolarów).
Najwięcej straciły lokalne dzienniki, mające w 2006 roku 2,6 procenta udziałów w rynku. Wydatki na motoryzacyjną reklamę spadły w nich o 41 procent do poziomu 354,9 miliona dolarów. Spadek o 9 procent (1,5 mld dolarów) zanotowała również telewizja kablowa.
Dziesięciu największych producentów samochodów wydało w ubiegłym roku na reklamę 12,7 miliarda dolarów - o 1 procent w niej w porównaniu z 2005 rokiem. Swoje budżety zwiększyły Ford, Toyota, Honda, Hyundai i Mazda. Mniejsze wydatki poniosły General Motors, DaimlerChrysler, Nissan, Volkswagen i Kia.
Pomimo tego, że General Motors obciął swój budżet o 10 procent, to i tak wydał na reklamę najwięcej ze wszystkich producentów - 2,8 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Przemysł motoryzacyjny zmniejszył wydatki na reklamę