4,14 mln widzów PŚ w skokach w TVP1, TVP Sport i Eurosporcie
Nowy sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich ogląda średnio 4,14 mln widzów w telewizji (2,79 mln osób w TVP1, 682 tys. w TVP Sport i 671 tys. w Eurosporcie) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
42. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich rozpoczął się 21 listopada 2020 roku. W Polsce jest szeroko relacjonowany przez dwóch nadawców: Telewizję Polską (w TVP1 i TVP Sport) oraz w Eurosporcie (w Eurosporcie 1).
Średnia widownia wszystkich dotychczasowych pucharowych konkursów (które się odbyły do 6 grudnia br.) w Jedynce wyniosła 2,79 mln osób. Przełożyło się to na 22,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,73 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 18,46 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na antenie TVP Sport wszystkie konkursy oglądało 682 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 5,32 proc., 3,56 proc. i 4,67 proc. udziału. Łącznie relacje na dwóch antenach publicznego nadawcy miały 3,47 mln oglądających (27,35 proc., 19,29 proc. i 23,13 proc. udziału).
Z kolei na antenie Eurosportu 1 wszystkie konkursy oglądało 671 tys. osób, co dało stacji odpowiednio 5,25 proc., 3,27 proc. i 4 proc. udziału.
Łączna widownia pierwszych trzech tygodni PŚ w skokach narciarskich mężczyzn 2020/2021 na wszystkich trzech antenach wyniosła 4,14 mln osób (32,60 proc., 22,56 proc. i 27,13 proc. udziału).
W Jedynce dotychczas największą popularnością cieszyła się druga seria indywidualnego konkursu odbywającego się na skoczni w Wiśle, który na antenie stacji 22 listopada oglądało 3,81 mln widzów w 4+ (26,07 proc. udziału).
TVP1 w czasie pokazywania dotychczasowym zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 6,02 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (5,23 proc.) oraz TVP2 (4,04 proc.).
Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka znalazły się na pozycji zdecydowanego lidera.
Eurosport, w przeciwieństwie do TVP, pokazuje również kwalifikacje do znacznej części zawodów, które na antenach tego nadawcy śledziło średnio 424 tys. osób, co przełożyło się na 3,94 proc. udziału w 4+ i 2,13 proc. w 16-49.
Najwięcej widzów śledziło kwalifikacje do konkursu w Wiśle. Było to 443 tys. osób.
Dołącz do dyskusji: 4,14 mln widzów PŚ w skokach w TVP1, TVP Sport i Eurosporcie