Advertigo sprzedaje wydawcy „Pixela” prawa do miesięcznika „PSX Extreme”, zachowa serwis PPE.pl
Firma Advertigo zawarła przedwstępną umowę sprzedaży praw do miesięcznika „PSX Extreme” o grach wideo. Nabywcą ma być spółka Idea Ahead, wydawca m.in. magazynu „Pixel”.
W komunikacie giełdowym Advertigo poinformowało, że zakończenie negocjacji dotyczących sprzedaży praw do miesięcznika „PSX Extreme” jest przewidziane na drugą połowę maja br. Nie podano, ile może wynieść cena.
Advertigo przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że wyda jeszcze dwa numery „PSX Extreme”: majowy, nad którym redakcja pracuje obecnie, oraz numer czerwcowy.
Firma przejęła „PSX Extreme” w połowie 2011 roku od Grupy 69. Miesięcznik, ogółem ukazujący się od 1997 roku, jest poświęcony grom wideo na konsole. Redaktorem naczelnym od prawie trzech lat jest Roger Żochowski. Po zmianie właściciela pisma nadal będzie pełnił tę funkcję, nie nastąpią też żadne zmiany w redakcji.
- Jako Advertigo cały czas pozostajemy właścicielem i rozwijamy portal dla graczy PPE.pl. To portal, który wyrósł ze strony internetowej miesięcznika, ale dzisiaj drogi obu tych marek ostatecznie się rozchodzą. Miesięcznik trafia do firmy Idea Ahead, my zaś skoncentrujemy się na rozwijaniu portalu - opisuje Leszek Jastrzębski, prezes wydawnictwa Advertigo. - W najbliższym czasie planujemy wzbogacić PPE.pl o nowe funkcjonalności dla społeczności, także cały czas mamy co robić i wciąż będziemy obecni na rynku gier - zaznacza.
„PSX Extreme” nie został zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Według danych Advertigo obecnie średni nakład miesięcznika to 23 tys. egz., a przeciętna sprzedaż - 13 tys. egz.
- Wydawaliśmy „PSX Extreme” przez ostatnich osiem lat. To było piękne ale i trudne wyzwanie. Dzisiaj chciałbym podziękować wszystkich osobom, które przyczyniły się do tworzenia tego pisma w ostatnich latach. To ich pasja i zaangażowanie sprawiły, że co miesiąc tysiące graczy czekają na kolejny numer miesięcznika. Nadszedł jednak czas na zmiany. Cieszę się, że PSX Extreme trafia do wydawnictwa Idea Ahead, firmy która rozumie graczy i w której DNA wpisany jest gaming - podsumowuje Leszek Jastrzębski.
Advertigo wydaje też magazyny „Teraz Rock” i „Teraz Rock Kolekcja”. W ub.r. firma zanotowała 3,24 mln zł wpływów sprzedażowych i 132,4 tys. zł straty netto, wobec 2,69 mln zł przychodów i 253,4 tys. zł straty rok wcześniej.
Firma Idea Ahead, należąca do Roberta Łapińskiego, od początku 2015 roku wydaje miesięcznik „Pixel - Kultura Gier Wideo”, a w 2014 roku opublikowała dwa numery „Secret Service”, po czym straciła prawa do tej marki.
Ponadto Idea Ahead wydaje magazyn „Retail Trends Polska” i serwis Retail360.pl oraz organizuje targi Retail Trends Polska, GasShow i Auto Service Expo.
Dołącz do dyskusji: Advertigo sprzedaje wydawcy „Pixela” prawa do miesięcznika „PSX Extreme”, zachowa serwis PPE.pl