Publicis Groupe zdobył budżet mediowy Ab InBev na większości rynków
Firma AB InBev, właściciel m.in. marki piwa Budweiser wybrała do obsługi jej budżetu mediowego na większości światowych rynków, także w Europie Publicis Groupe. Planowaniem i zakupem mediów będzie prawdopodobnie zajmować się Starcom.
W wyniku przetargu, który rozpoczął się we wrześniu ubiegłego roku, firma AB InBev skonsolidowała lwią część (około 90 proc.) swojego globalnego budżetu mediowego w Publicis Groupe.
Do przetargu firma zaprosiła tylko te grupy reklamowe, z którymi wcześniej współpracowała: Publicis, Dentsu i WPP. Ostatni duży przegląd mediów browar przeprowadził w 2017 roku.
Według COMvergence firma wydaje 873 miliony dolarów rocznie na media. Około 37 proc. tych wydatków idzie na media cyfrowe. Szacuje się, że Ameryka Północna to 514 milionów dolarów wydatków, z czego około 30 proc. to media cyfrowe.
AB InBev potwierdził, że od 1 lipca br. Publicis Groupe będzie obsługiwać firmę mediowo w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej, Euroie i Azji. Dentsu zachowuje budżet marketera w Kanadzie i Afryce.
AB InBev wcześniej pracował z Publicis Groupe: m.in. w regionach APAC i LATAM. Dodanie Europy i Stanów Zjednoczonych oznacza, że Publicis ma teraz znaczną część biznesu mediowego do obsługi na całym świecie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Chociaż zwycięstwo w przetargu odniosła Publicis Groupe, źródła zaznajomione z ofertą twierdzą, że zwycięstwo było napędzane przez jej agencję mediową Starcom, która będzie obsługiwać większość biznesu w Stanach Zjednoczonych i na większości rynków.
AB InBev stwierdził, że jego celem podczas prowadzonego przetargu był wybór partnera transformacji, który może pomóc firmie przyspieszyć ten proces i zapewnić silny wzrost biznesu.
Firma przekazała, że wybrane agencje będą strategicznymi partnerami firmy w dalszym przyspieszaniu transformacji biznesowej, ponieważ planuje ona ewoluować w swoim podejściu do planowania i zakupu mediów, wzmacniając współpracę z zespołami wewnętrznymi i partnerami agencji, umieszczając dane i kreatywność na pierwszym miejscu.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe zdobył budżet mediowy Ab InBev na większości rynków