Publicis Groupe przejmuje Mars United Commerce
Holding reklamowy Publicis Group, do którego należą takie agencje, jak Publicis, Leo Burnett, Starcom, Zenith przejął niezależną firmę marketingową Mars United Commerce. Wartości transakcji nie ujawniono.
Firma Mars United Commerce z siedzibą w Southfield-MI rozpoczęła działalność 50 lat temu jako firma ds. marketingu dla kupujących. Wówczas funkcjonowała pod nazwą Mars Advertising. Kilka lat temu zmieniła nazwę na Mars Agency, a następnie w maju tego roku - na Mars United Commerce, co, jak stwierdziła wówczas firma, odzwierciedlało jej „transformacyjny wzrost w pełnowymiarowego partnera ds. marketingu handlowego dla marek i sprzedawców detalicznych na całym świecie”.
Obecnie firma zatrudnia 1000 pracowników w 14 biurach w Ameryce Północnej, Europie, Australii i Nowej Zelandii oraz Azji.
Firmą kieruje global CEO Rob Rivenburgh, który awansował na obecne stanowisko w 2021 r.,wcześniej będąc CEO w Ameryce Północnej. Zastąpił Kena Barnetta, który objął stanowisko prezesa wykonawczego.
Na początku tego roku Mars United Commerce zaprezentowała dwa narzędzia „samoobsługowe”, w tym Marylin Commerce Media Dashboard, zaprojektowane do analizowania i porównywania wyników marketingu handlowego u wszystkich dostawców. Wprowadzono również Marilyn Commerce Media Benchmark Database, która dostarcza dane z tysięcy poprzednich kampanii, aby wyprowadzić punkty odniesienia na poziomie detalisty, kategorii i marki, pomagając klientom zwizualizować wpływ ich inwestycji.
Dyrektor generalny Publicis Groupe, Arthur Sadoun, powiedział, że transakcja „jeszcze bardziej połączy i uzupełni nasze obecne możliwości, aby dostarczać klientom wiodące w branży kompleksowe rozwiązania handlowe, zarówno online, jak i offline”.
Transakcja ta jest drugą dużą transakcją dla Publicis Group tego lata, po tym jak w lipcu firma podpisała umowę na przejęcie Influential – największej firmy i platformy marketingu influencerskiego pod względem przychodów.
Jak dodał Sadoun, te dwa przejęcia pozwalają firmie „pomagać klientom zrozumieć zarówno obecnych konsumentów, jak i przyszłych potencjalnych klientów, a także łączyć tę wiedzę na poziomie indywidualnym z nowymi kanałami medialnymi, które najbardziej przyczyniają się do rozwoju ich biznesu: telewizji podłączonej do internetu, handlu i twórców”.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe przejmuje Mars United Commerce