Publicis Poland urósł o jedną czwartą
Przychody agencji reklamowej Publicis Poland w ub.r. zwiększyły się 23,2 proc. do 50,4 mln zł. Spółka zarobiła na czysto 1,83 mln zł, wobec 1,87 mln zł rok wcześniej.
Agencja Publicis Poland zanotowała w ub.r. wzrost przede wszystkim przychodów krajowych - z 31,78 do 40,85 mln zł. Te z zagranicy zwiększyły się natomiast z 9,13 do 9,55 mln zł.
W sprawozdaniu agencja wyliczyła, że w ub.r. zaczęła pracować dla firm PKP Intercity, Mondelez, Sandoz, Orkla Care oraz - w ramach pionu Publicis Consultants - Henkel, Tchibo i Garnier. Wpływy w ramach Publicis Groupe zmniejszyły się z 1,95 mln do 963,4 tys. zł, a tej drugiej kwocie 610,4 ty. zł pochodziło od Lion Communications.
Agencja zaznaczyła, że na stałe do jej oferty weszły warsztaty kreatywne i strategiczne. - Takie podejście, angażujące i aktywizujące również klientów, pozwala przyspieszyć cały proces kreatywny, czy strategiczny i przygotować wiele trafionych propozycji w krótkim czasie. Równie efektywnie pracujemy metodą open briefów, których przedmiotem są przede wszystkim wyzwania biznesowe naszych klientów, a nie standardowe kampanie - opisała.
Zaznaczyła, że „widzi także duży potencjał w rozwoju oferty agencji w zakresie brand activation, czyli strategii CRM, programów lojalnościowych, promocji sprzedaży i łączeniu ich z nowymi kanałami komunikacji”.
Działalność operacyjna Publicis Poland kosztowała w ub.r. 48,05 mln zł, o 24,7 proc. więcej niż przed rokiem. To wynik wzrostu kosztów usług obcych z 21 do 32,8 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia zmalały z 14,07 do 11,83 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,47 do 2,39 mln zł. Agencja w ub.r. zatrudnia średnio 92 pracowników, tyle samo co rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 279 do 465,5 tys. zł, a wydatki finansowe zmalały ze 137,5 do 46,9 tys. zł.
Zysk sprzedażowy spadł z 2,37 do 2,35 mln zł, operacyjny - z 2,5 do 2,32 mln zł, a zysk netto - z 1,87 do 1,83 mln zł. 100 proc. udziałów agencji należy do holenderskiej spółki Publicis Groupe Holdings.
Agencja zaznaczyła, że w br. 80 proc. jej przychodów jest zabezpieczonych długoterminowymi umowami.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Publicis Poland urósł o jedną czwartą