Publicis znów kupuje w Azji
Publicis Groupe kontynuuje swoje działania ekspansyjne na rynku azjatyckim.
Francuska grupa reklamowa kupiła właśnie chińską agencję W&K Communications. Kwota transakcji nie została ujawniona - informuje serwis Adweek.
Po sfinalizowaniu przejęcia agencja zmieni nazwę na Leo Burnett W&K Beijing Advertising Co. i stanie się częścią sieci Leo Burnett Greater China. Nadal kierować nią będą dotychczasowy prezes Guo Weijun i dyrektor zarządzający Wang Yi.
Zakup agencji jest częścią trwającego planu Publicis Groupe, polegającego na umocnieniu swojej pozycji na rynkach rozwijających się. Następuje on po kilku innych przejęciach w Chinach, takich jak EmporioAsia (maj 2008), CCG (2007) czy Betterway Marketing Solutions and Emotion (2006).
Agencja W&K Communications powstała w 2004 roku. Zatrudnia blisko 100 specjalistów ds. komunikacji pracujących w biurach w Pekinie i Guangzhou. Oferuje ona usługi w zakresie reklamy, promocji, produkcji telewizyjnej i zakupie mediów, a wśród jej najważniejszych klientów znajdują się Air China, Mengniu (nabiał), Yutong (autobusy), Holiland (żywność), Totole (przyprawy) Cofco (oleje i artykuły żywnościowe), Picc (ubezpieczenia), Tsingtao Beer oraz Daliyuan (żywność).
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Publicis znów kupuje w Azji