SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Puls Biznesu” i „Gazeta Wyborcza” zarobiły więcej z reklam. Mocno w dół „GPC” i „Super Express” (Top10)

Pogłębia się spadek przychodów z reklam dzienników. Większość tytułów z czołówki zarabia na nich sporo mniej niż przed rokiem. W największym stopniu zmalały wpływy reklamowe „Gazety Polskiej Codziennie”, „Super Expressu” i „Głosu Wielkopolskiego” – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV RepublikaTomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV Republika

W I połowie br. marketerzy wydali na reklamy w dziennikach blisko 513 mln zł, czyli o 27,7 proc. mniej w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Najwięcej na reklamach zarabia „Gazeta Wyborcza”, która jako jeden z nielicznych tytułów zwiększyła przychody reklamowe – wzrosły rdr o 7,4 proc., do 85,6 mln zł.
Tuż za nią plasuje się „Rzeczpospolita” z wpływami reklamowymi w kwocie 69,5 mln zł, niższymi w skali roku o 4,1 proc. Podium zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”, w którym reklamodawcy zostawili 54,4 mln zł, redukując wydatki o 28,3 proc.

Czytaj też: Tak kurczą się dzienniki regionalne

Spośród pozostałych dzienników z reklamowej czołówki tylko 3 notują w omawianym okresie wzrosty przychodów reklamowych. „Puls Biznesu” zwiększył je o 16,8 proc. (do 29,4 mln zł), „Fakt” – o 0,9 proc. (do 28 mln zł) i „Parkiet” – o 1,3 proc. (do 17,8 mln zł).

Reszta dzienników zarobiła na reklamach mniej. Wpływy reklamowe „Dziennika Zachodniego” zmalały o 30,3 proc. (do 17,6 mln zł), „Gazety Polskiej Codziennie” – o 58,7 proc. (do 16,6 mln zł) i „Głosu Wielkopolskiego” – o 34,5 proc. (do 12,1 mln zł).

Dołącz do dyskusji: „Puls Biznesu” i „Gazeta Wyborcza” zarobiły więcej z reklam. Mocno w dół „GPC” i „Super Express” (Top10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ze spolki
Nam każą teraz pchać reklamy do GW, chociaz nie ma to biznesowego uzasadnienia. Dramat co sie porobiło.
odpowiedź
User
Aloy
Mniej reklam to więcej miejsca na dobre teksty. Czyli lepiej dla czytelnika.
odpowiedź
User
Rodak
To cieszy, że pachołki pis zostały odcięte od państwowej kasy
odpowiedź