PwC: 421 mld USD na światową reklamę w 2009 r.
W bieżącym roku światowe wydatki na reklamę sięgną poziomu 421 miliardów dolarów.
To o 12,1 proc. mniej w porównaniu z rokiem 2008 - prognozuje firma analityczno-konsultingowa PricewaterhouseCoopers (PwC) w swoim raporcie pt. "Global Entertainment and Media Outlook: 2009-2013".
Przewiduje ona, że spadek zostanie w bieżącym roku odnotowany w przypadku każdego medialnego sektora oprócz reklamy w grach wideo.
Największa część pieniędzy ma zostać w 2009 roku wydana na reklamę w telewizji (149,1 miliarda dolarów). Następne pod tym względem będą: prasa codzienna (92,7 mld), internet (58,7 mld), czasopisma konsumenckie (29,8 mld), katalogi (29,2 mld), radio (28,7 mld), out-of-home (26,9 mld), czasopisma branżowe (16,3 mld) oraz gry wideo (1,6 mld).
PwC szacuje również, że do 2012 roku wzrost nakładów na reklamę zostanie odnotowany na każdym z globalnych rynków medialnych.
Dołącz do dyskusji: PwC: 421 mld USD na światową reklamę w 2009 r.