SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Radio na wizji" - ruszył projekt telewizyjny Polskiego Radia

Programu Czwartego Polskiego Radia można nie tylko słuchać, ale też oglądać. "Radio na wizji", bo tak nazywa się projekt, jest 24-godzinnym kanałem radiowym, który ma być dostępny przez internet, kablówki i platformy satelitarne.

Uruchomienie "Radia na wizji" kosztowało publicznego nadawcę ok. 3,5 mln zł. Prezes PR Jarosław Hasiński zakłada, że w drugim roku funkcjonowania projekt ma przynosić przychodu na poziomie 20-30 mln zł.

Podczas środowej konferencji prasowej Hasiński tłumaczył, że pomysł na "Radio na wizji" zrodził się po analizie rynku. "36 proc. ludzi w Polsce w ogóle nie słucha radia. Nie tylko Polskiego Radia - również RMF-u, Zetki - w ciągu tygodnia. Te dane nas przeraziły i zaczęliśmy zastanawiać się dlaczego" - mówił Hasiński.

Według niego powodem jest brak środków komunikacji (m.in. brak w ok. 50 proc. gospodarstw domowych odbiorników radiowych z górnym UKF-em) oraz zmieniający się rynek. Stąd pomysł, by powiększyć dotychczasowy, kilkunastoprocentowy zasięg techniczny Czwórki poprzez wprowadzenie jej na platformy cyfrowe i do kablówek - tłumaczył Hasiński.


fot. telewizyjne "małe" studio

"Jak podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Łuszczewski, dyrektor „Radia na Wizji”, kanał ten tworzy zupełnie nową jakość na polskim rynku. – Na świecie realizowano już tego typu projekty (m.in. zabieg jednoczesnego nadawania sygnału radiowego i telewizyjnego we Włoszech – stacja RTL 102,5 – przyp. red.), ale w Polsce jesteśmy na tym polu pionierami. Poza tym nasz projekt jest dużo bardziej zaawansowany technologicznie. „Radio na Wizji” kierujemy przede wszystkim do ludzi młodych w wieku 25 – 39 lat, ale równie ważne dla nas grupy to nastolatki oraz osoby starsze, które czują się młodo. Kanał ma mieć charakter multimedialny i wykorzystywać wszystkie środki komunikacji, nie tylko takie, jak sms-y czy mms-y, ale także serwisy społecznościowe czy choćby komunikatory Gadu Gadu i Skype – mówi Łuszczewski.


fot. reżyserka

Zarówno prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński, jak i dyrektor anteny Krzysztof Łuszczewski mają nadzieję, że dzięki uruchomieniu kanału radiowo-telewizyjnego publiczny nadawca będzie miał – dzięki sprzedaży droższych reklam - możliwość zwiększenia swoich przychodów.

– Reklamy nadawane na antenie „Radia na Wizji” będą z pewnością droższe od tych, które emitowane są w zwykłych kanałach radiowych, a ich ceny będą jednocześnie konkurencyjne wobec cen stosowanych w czołowych stacjach telewizyjnych. Nie ukrywamy, że ten aspekt jest dla nas też ważny
– zauważa Hasiński.


fot. po prawej Monika Kuś - szefowa informacji

Na razie „Radio na Wizji” można oglądać w ograniczonym zakresie. Obecnie kanał dostępny jest za pośrednictwem internetu, na platformie Cyfra+ oraz w sieciach Toya i Satfilm. Posiadacze anten satelitarnych mogą odbierać niekodowany sygnał z satelity HotBird. Krzysztof Łuszczewski zapowiedział w rozmowie z nami, że najpóźniej w ciągu trzech miesięcy kanał będzie dostępny u większości dostawców, w tym w sieciach UPC, Aster, na platformie n oraz w sieciach Inea i Vectra. Jak wyjaśnił, w tej chwili finalizowana jest większość umów.

W ramówce „Radia na Wizji” znalazły się wszystkie pozycje, których można było do tej pory słuchać na antenie radiowej Czwórki. Program kanału ma wyróżniać się profesjonalnymi serwisami informacyjnymi, audycjami kulturalnymi, life-stylowymi, a przede wszystkim wieczornym pasmem muzycznym. Największą atrakcją mają być cotygodniowe koncerty, w czasie których występować będą młodzi twórcy polskiej sceny muzycznej.

 


fot. duże studio

Jarosław Hasiński podkreśla, że antena dysponuje najnowocześniejszym sprzętem, który umożliwia przekaz audio-wizualny programu na najwyższym poziomie. - Program nadawany jest z przebudowanego studia S2, które znajduje się w gmachu głównym Polskiego Radia w Warszawie, a obraz rejestrowany jest m.in. przez 10 najnowocześniejszych kamer – informuje prezes Polskiego Radia.


fot. Kuba Marcinowicz - Czwarty Wymiar

Jak zauważa Łuszczewski, dyrektor „Radia na Wizji”, kanał został stworzony relatywnie niskim kosztem. Program przygotowywany jest przez ten sam zespół, który tworzył do tej pory ramówkę radiowej Czwórki, a zespół został poszerzony tylko o kilka osób. Dziennikarze przeszli jedynie szkolenia i próby przed kamerą.

Dołącz do dyskusji: "Radio na wizji" - ruszył projekt telewizyjny Polskiego Radia

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Wszystko fajnie i sympatycznie, tylko dlaczego nie można słuchać audycji na http://moje.polskieradio.pl ? Strona wchodzi, owszem, ale cic na niej nie jest aktywne! Trwa buforowanie...
odpowiedź
User
ja
Wg.mnie to marnowanie publicznych pieniędzy. Z góry wiadomo że tego typu radia na zachodzie działają od ponad 5 lat. Nikt nie wydaje na to aż tak dużych środków mylnie tłumacząc to obłudnymi założeniami "że w drugim roku funkcjonowania projekt ma przynosić przychodu na poziomie 20-30 mln zł."
Zastanawiam się kto i w jakiej wysokości poniesie konsekwencje ( także finansowe) za klapę tego projektu. ps. przecież ktoś musiał zatwierdzić jeszcze te asygnowane kwoty. Czy nie lepiej było zbudować to cacko na bazie upadającej jednej z lokalnych anten TV ( publicznej ) ?
odpowiedź
User
Robert
Mnie sam pomysł się podoba, ale zastanawia mnie inna rzecz; jak będą wyglądały audycje prezentujące muzykę? Bo na razie prezentowane są tylko piosenki, które mają mają nakręcony teledysk, a to w pewien sposób ogranicza. Radio zawsze miało nad telewizją tą przewagę, że teledyski nie są w ogóle potrzebne, przez co spectrum prezentowanej muzyki jest dużo większe. Nie wiem jak to będzie rozwiązane tutaj, może powinni prezentować jakąś planszę, albo studio, podczas puszczania piosenki, do której nie ma teledysku.
odpowiedź