Radio ZET dzięki Aflofarmowi zmniejszyło dystans reklamowy do RMF FM, mocno w górę Tok FM, Vox FM i Złote Przeboje (TOP10)
Stacje radiowe w kwietniu br. zarobiły z reklam kilkanaście procent więcej niż rok wcześniej. Wzrost wpływów RMF FM mocno wyhamował, przychody znacznie zwiększyły natomiast Tok FM, Vox FM, Złote Przeboje Pogoda Warszawa i Radio ZET.
Rozgłośnie radiowe z emisji reklam w kwietniu br. zarobiły w sumie 412,3 mln zł, o 13,3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Liderem wpływów reklamowych na rynku radiowym pozostaje RMF FM. Stacja zarobiła na emisji spotów 105,8 mln zł, czyli 0,8 proc. więcej niż rok temu. To zdecydowanie niższa dynamika od tej, jaką RMF notował jeszcze w I kwartale br. - 20,6 proc. (zobacz szczegóły).
Wynik ten jest skutkiem tego, że RMF FM wciąż prowadzi negocjacje dotyczące dalszej współpracy z firmą Aflofarm Farmacja Polska będącą największym reklamodawcą radiowym i nie otrzymuje od niej żadnych zleceń reklamowych. Z danych Kantar Media wynika ponadto, że ta spółka w kwietniu br. po raz pierwszy od bardzo długiego czasu zredukowała wydatki reklamowe w stacjach radiowych - o 33 proc. w skali roku, do 22,9 mln zł
Aflofarm nie zleca reklam w RMF FM, a umieszcza je w stacjach Eurozetu (m.in. w Radiu Zet) oraz rozgłośniach należących do Grupy Radiowej Agory. W efekcie cennikowe wpływy tych stacji w skali roku mocno się zwiększyły, ub.r. bowiem gros swojego budżetu Aflofarm zostawiał właśnie w stacjach Grupy RMF.
I tak największy wzrost wpływów z reklam zanotowało Tok FM (Agora) - w kwietniu br. przychody tej stacji wzrosły o 33,9 proc., do 8,4 mln zł. O 20,3 proc. więcej zarobiło radio Vox FM - 6,1 mln zł, a Złote Przeboje Pogoda Warszawa - o 19 proc. więcej (4,9 mln zł).
W Radiu ZET reklamodawcy wydali w kwietniu br. 83,9 mln zł, czyli 18,1 proc. więcej niż rok temu. W radiowej Trójce z kolei zostawili 12 proc. więcej (23 mln zł), a w Jedynce - 9,8 proc. więcej (13,6 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | IV 2014 | IV 2015 | zmiana proc. |
RMF FM | 105 004 640 zł | 105 839 250 zł | 0.8 |
Radio ZET | 71 037 080 zł | 83 866 655 zł | 18,1 |
Program III Polskiego Radia | 20 494 370 zł | 22 960 420 zł | 12 |
Program I Polskiego Radia | 12 413 340 zł | 13 635 050 zł | 9,8 |
TOK FM | 6 279 900 zł | 8 408 885 zł | 33,9 |
VOX FM | 5 103 260 zł | 6 140 180 zł | 20,3 |
Eska Warszawa | 5 272 340 zł | 5 355 930 zł | 1,6 |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 4 113 466 zł | 4 909 421 zł | 19,3 |
RMF Classic | b.d. | 4 866 113 zł | b.d. |
Eska Wrocław | 4 385 010 zł | 4 748 676 zł | 8,3 |
razem | 363 815 616 zł | 412 296 940 zł | 13,3 |
Dołącz do dyskusji: Radio ZET dzięki Aflofarmowi zmniejszyło dystans reklamowy do RMF FM, mocno w górę Tok FM, Vox FM i Złote Przeboje (TOP10)