Radiowa Czwórka i rebel:tv mocno w górę, MTV znów z największym spadkiem
W kwietniu br. wśród kanałów muzycznych i młodzieżowych największe wzrosty zanotowały niszowe stacje Czwórka Polskie Radio oraz rebel:tv. Największym spadkiem kolejny raz dotknięte zostało MTV Polska, a na podium obok Vivy i 4fun.tv znalazło się Polo TV.
Viva Polska w kwietniu br. zanotowała spadek oglądalności o 23,9 proc. do 0,45 proc., ale utrzymała się na pozycji lidera zestawienia. Na drugim miejscu znalazł się kanał 4fun.tv, którego udział poszedł do góry o 16,2 proc. do 0,32 proc. Na trzeciej pozycji zadebiutował discopolowy kanał Polo TV z wynikiem na poziomie 0,23 proc. (stacja nadaje od kwietnia ub.r., ale jest monitorowana dopiero od września ub.r.)
Największy spadek w kwietniu br. zanotował - tak jak w poprzednich miesiącach - młodzieżowy kanał MTV Polska. Jego udział zmniejszył się niemal o połowę i wyniósł 0,14 proc, a stacja spadła z miejsca trzeciego na piąte. Stało się tak, mimo że już w kwietniu br. kanał wprowadził na antenę już całą wiosenną ramówkę, w której odchodzi od programów randkowych i stawia bardziej na życiowe historie nastolatków (dowiedz się więcej o wiośnie w MTV Polska).
Najwięcej w zestawieniu zyskała niszowa telewizja Czwórka Polskie Radio, zajmująca ostatnią lokatę. Jej udział wzrósł aż o 350 proc., ale i tak pozostał na bardzo niskim poziomie (0,01 proc.). Sporo (144,4 proc.) zyskał też kanał rebel:tv, który znalazł się na pozycji dziewiątej z wynikiem na poziomie 0,2 proc.
kwiecień | wszyscy 4+ | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 35 128 | 0,589 | 27 179 | 0,448 |
4fun.tv | 16 226 | 0,272 | 19 195 | 0,316 |
Polo TV | - | - | 14 178 | 0,233 |
Eska TV | 6 365 | 0,107 | 12 890 | 0,212 |
MTV Polska | 16 102 | 0,270 | 8 323 | 0,137 |
TV.DISCO | - | - | 3 098 | 0,051 |
VH1 Europe | - | - | 2 073 | 0,034 |
Rebel.tv | 558 | 0,009 | 1 332 | 0,022 |
Kino Polska Muzyka | - | - | 968 | 0,016 |
Czworka Polskie Radio | 91 | 0,002 | 559 | 0,009 |
W grupie widzów w wieku 13-29 lat, dwa pierwsze miejsca były takie same jak w grupie 4+. Liderem była Viva Polska (1,22 proc. udziału, spadek o 25,4 proc.), a na drugiej pozycji uplasowała się telewizja 4fun.tv (0,87 proc., + 6,9 proc.).
Na trzecie miejsce z czwartego awansował kanał Eska TV. Jego udział wzrósł aż 218,4 proc., czyli najbardziej w zestawieniu, i wyniósł 0,62 proc.
Wśród młodych widzów największy spadek oglądalności także zanotował kanał MTV Polska, który w tej grupie stracił 54 proc.
kwiecień | wszyscy 13-29 | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 15 293 | 1,636 | 11 193 | 1,221 |
4fun.tv | 7 630 | 0,816 | 7 989 | 0,872 |
Eska TV | 1 832 | 0,196 | 5 719 | 0,624 |
Polo TV | - | - | 3 874 | 0,423 |
MTV Polska | 8 313 | 0,889 | 3 746 | 0,409 |
TV.DISCO | - | - | 907 | 0,099 |
VH1 Europe | - | - | 707 | 0,077 |
Rebel.tv | 222 | 0,024 | 218 | 0,024 |
Czworka Polskie Radio | 22 | 0,002 | 51 | 0,006 |
Kino Polska Muzyka | - | - | 44 | 0,005 |
W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych i młodzieżowych w kwietniu br. najwięcej pozycji (pięć) umieścił kanał 4fun.tv, ale na czele zestawienia znalazł się program “Disco ponad wszystko”, nadawany na antenie Vivy. Obejrzało go 165 tys. widzów.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
DISCO PONAD WSZYSTKO | VIVA Polska | 164 749 | 1,91 |
CYBERMARIAN /PROG.ROZR./ | 4fun.tv | 155 712 | 1,68 |
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./ | Eska TV | 141 825 | 2,80 |
NEWS /PROG.MUZ.INFO.POL./ | 4fun.tv | 134 450 | 1,42 |
LOWY KROLA DISCO | VIVA Polska | 134 047 | 1,43 |
WEEK TOP 10 | VIVA Polska | 130 405 | 3,10 |
100% VIVA | VIVA Polska | 129 134 | 1,65 |
LAJK CZART /PROG.MUZ.POL./ | 4fun.tv | 121 209 | 1,41 |
WEEKEND SPECJALNY /PROG.MUZ.POL./ | 4fun.tv | 118 222 | 1,21 |
CO MOWI TWOJA DATA URODZENIA /PROG.MUZ.POL./ | 4fun.tv | 117 726 | 1,30 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Radiowa Czwórka i rebel:tv mocno w górę, MTV znów z największym spadkiem