Red Carpet Group przez rok zarobiła na czysto 3,3 mln zł, spadek w zeszłym kwartale
W ub.r. przychody Red Carpet Group poszły w górę o 33,5 proc. do 9,13 mln zł, a zysk netto wzrósł z 3,07 do 3,35 mln zł. Przy czym tylko w czwartym kwartale wyniki finansowe firmy pogorszyły się.
Koszty operacyjne Red Carpet Group zwiększyły się w ub.r. z 3,21 do 5,52 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 2,25 do 4,89 mln zł. Do firmy należą kanały Red Carpet TV i Red TOP TV oraz uruchomiona w połowie ub.r. platforma streamingowa Red Go.
- Wykorzystanie wszystkich budowanych i posiadanych atutów w postaci zasobów licencyjnych, dostępu do technologii, pozwala Spółce włączyć się ze swoją ofertą sprzedażową w krajowe i światowe trendy rynkowe, dając szansę na realizację celów biznesowych jako projektu nie ograniczonego tylko do lokalnego rynku medialnego - podkreśliła w sprawozdaniu prezes firmy Laura Nowakowska.
W samym czwartym kwartale ub.r. wpływy Red Carpet Group zmalały z 3,68 do 2,51 mln zł, a przy jedynie minimalnym spadku kosztów operacyjnych (z 1,46 do 1,45 mln zł) zysk na poziomie operacyjnym zmniejszył się z 2,08 do 1,05 mln zł, a na poziomie netto z 1,84 mln zł do 914,7 tys. zł.
Laura Nowakowska zapewniła, że te wyniki są „w pełni satysfakcjonujące i zgodne z założeniami zarządu”.
Red Carpet Group od 4 miesięcy na giełdzie
Na początku października ub.r. Red Carpet Group pojawiła się na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Do środy akcje spółki zdrożały o 26,7 proc. Przy kursie 76 zł jej kapitalizacja wynosi 35,3 mln zł.
Większościowym akcjonariuszem nadawcy jest Leszek Kułak (65,85 proc. kapitału i głosów na walnym).
Dołącz do dyskusji: Red Carpet Group przez rok zarobiła na czysto 3,3 mln zł, spadek w zeszłym kwartale
- Nadają FTA w HD, chociaż nawet nadawcy z widownią twierdzą, że to się nie opłaca.
- Stale inwestują w programming (ostatnio np. w "Modę na sukces", nie przejmując się zupełnie tym, że wcześniej wyłożyły się na niej Antena i Nowa).
- Wychodzą na duży plus, wywołując dysonans poznawczy u konkurencji. Szef pewnego kanału (z gwiazdką w logo ;-)) nawet dzielił się w sieci przemyśleniami na ten temat. Obawiam się, że teraz je będzie musiał zweryfikować. ;-)
- Żeby było ciekawiej: kieruje tym manager niegdyś związany z Grupą MNI. Dekadę temu wabiącą inwestorów wizją medialno-telekomunikacyjnego imperium, a dziś kojarzoną głównie przez tych, którzy najdłużej rozpamiętują finansowe wtopy. :) Na tym tle sukces RC tym bardziej może zaskakiwać.
- A żeby było zabawniej: wszystko to na bazie Edusatu, który nie przejmując się takimi głupotami jak sprzedaż reklam, przetrwał na rynku 15 lat. :)