Reklama na LinkedIn – gwarancją sukcesu Twojej marki
LinkedIn, podobnie jak Facebook czy Instagram służy do komunikacji, wymiany poglądów, informowania o wydarzeniach, nawiązywania znajomości. Jednak jest to typowo biznesowy serwis społecznościowy, a jednocześnie największa sieć profesjonalistów na świecie. Na LinkedIn firmy szukają pracowników i budują markę pracodawcy (employer branding). Jeśli Twoją grupą docelową są użytkownicy LinkedIna, inwestycja w reklamę przyniesie oczekiwany skutek.
Co daje reklama na LinkedIn?
Szukasz nowych pracowników? Może wśród absolwentów konkretnej uczelni? Chcesz, żeby Twoja firma była rozpoznawalna w branży? Planujesz nawiązać współpracę z innymi przedsiębiorcami albo rozszerzyć bazę klientów? Jeśli tak, to pomoże Ci w tym reklama na LinkedIn.
Główne cele kampanii reklamowych na LinkedIn to Awareness, Consideration oraz Conversion. W ramach Awareness podniesiesz świadomość o marce. Cel Consideration przyciągnie użytkowników na stronę internetową, zachęci ich do kliknięć reklam i innych działań, np. komentowania, a także obejrzenia wideo. Z kolei w ramach celu Conversion dotrzesz do potencjalnych klientów, skłonisz odbiorców reklamy do działania w witrynie i poinformujesz o nowych ofertach pracy.
To jaki cel wybierzesz, wpłynie na format reklamy. Na przykład, jeśli chcesz generować leady, możesz skorzystać z reklam karuzelowych, konwersacyjnych, dynamicznych, pojedynczych reklam graficznych, a także reklam w wiadomościach i formularzy Lead Gen.
Linkedln Ads – zarządzaj kampaniami reklamowymi
Reklama na LinkedIn nie trafia do przypadkowych osób, ale tych, które wskażesz. Kampanię reklamową skierujesz na podstawie informacji zawartych w profilach użytkowników, takich jak doświadczenie zawodowe, edukacja, dane demograficzne, zainteresowania, informacje związane z firmą, w tym jej wielkością i branżą. Z pomocą Campaign Managera przygotujesz i poprowadzisz kampanie, a także ocenisz ich skuteczność. Menadżer kampanii jest samoobsługowy, ale nie musisz sam robić reklam. Agencje specjalizujące się w marketingu internetowym zajmują się zarówno prowadzeniem stron na LinkedIn, jak i promocją.
Kampanie LinkedIn Ads zrealizujesz w ramach wielu formatów, a główne fromaty to: reklamy dynamiczne, treści sponsorowane, reklamy w wiadomościach i reklamy tekstowe. Dzięki LinkedIn Insight Tag (kod JavaScript) prześledzisz konwersje w witrynie występujące w związku z prowadzonymi kampaniami reklamowymi, a także dotrzesz do użytkowników, którzy mieli już kontakt z Twoją firmą.
Co więcej, LinkedIn Ads umożliwia promowanie wydarzeń. Z funkcji LinkedIn Events korzystają firmy, organizacje i uczelnie. Po co reklamować wydarzenia? Ten typ promocji pomaga budować świadomość o marce, zwiększać ruch na stronie internetowej i zachęcać użytkowników do reakcji, np. komentowania i udostępniania. Angażowanie uczestników następuje zarówno przed wydarzeniem (np. potwierdzająca wiadomość e-mail), w trakcie (możliwość komentowania transmisji na żywo) i po wydarzeniu (np. informacja o kolejnym wydarzeniu).
Czy LinkedIn Ads się opłaca?
Kwestia opłacalności reklamy powinna uwzględniać nie tylko budżet, ale i korzyści wynikające z kampanii. Jeśli prowadzisz firmę i działasz w modelu business to business, sama obecność nie wystarczy. Aktywność warto planować, ale i w nią inwestować. Dlaczego? Bo LinkedIn jest drugim najczęściej wykorzystywanym serwisem społecznościowym przez marketerów B2B na świecie, co tylko potwierdza jego skuteczność biznesową. Jeśli chodzi o koszty LinkedIn Ads, to strategie stawek kampanii wynikają z formatu, celu optymalizacji i są dopasowane do celu. I tak do wyboru są opcje: maksymalna stawka (automatyczna licytacja wykorzystująca cały budżet), koszt docelowy (określasz koszt docelowy, a system sam dopasowuje stawkę w ramach licytacji), ręczne ustawienia stawki oraz stawki proponowane przez system.
Reklama na LinkedIn to zaawansowane możliwości promowania firmy w środowisku biznesowym. Zrealizujesz swoje cele biznesowe, docierając do właściwych osób, zbudujesz wizerunek marki, dla której chce się pracować i z którą dobrze jest współpracować.
Autorem tekstu jest Wojciech Szymański - ekspert ds. e-marketingu, e-commerce oraz e-PR. Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. oraz dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o.
W firmie oprócz koordynowania pracą zespołu przygotowuje strategie marketingowe, strategie e-PR oraz plany media relations w Internecie. Pracował m.in. dla: BPH TFI, SKOK, Śnieżka, Polpharma, LG, Wirtualna Polska, Black Red White, Wolters Kluwer.
Łączy pracę zawodową stricte związaną z e-marketingiem i e-commerce z pasją dzielenia się wiedzą. Jest wykładowcą Wyższej Szkoły Europejskiej, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania.
Jest autorem wielu książek, artykułów oraz publikacji, między innymi: „E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka”, „Content marketing - współczesny poradnik po marketingu treści”, „E-marketing – kompendium dla menadżerów”, „Leksykon pozycjonowania”.
W wolnych chwilach jeździ na motocyklu oraz chodzi po polskich górach.
Dołącz do dyskusji: Reklama na LinkedIn – gwarancją sukcesu Twojej marki