Reklama radiowa: Antyradio i Złote Przeboje Poznań mocno w górę, Eska Warszawa i Jedynka w dół (TOP 10)
Stacje radiowe w styczniu br. zwiększyły rok do roku wpływy reklamowe cennikowo o ponad 20 proc. Największe wzrosty przychodów miały Antyradio, Złote Przeboje Poznań i Vox FM. Natomiast spadek zanotowały Eska Warszawa i Program I Polskiego Radia.
O 21,2 proc., do 456,6 mln zł wzrosły w styczniu br. w porównaniu ze styczniem 2015 roku cennikowe przychody z reklam stacji radiowych - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej zarobiło radio RMF FM - 135,9 mln zł, czyli 15 proc. więcej niż rok temu. Wiceliderem wpływów z reklam było Radio Zet z przychodami w wysokości 95,2 mln zł (wzrost w skali roku o 21,4 proc.). Trzecie miejsce na podium należało z kolei do Programu III Polskiego Radia - wpływy tej stacji wzrosły o 20,3 proc., do 21,8 mln zł. Trójka ma od niedawna nową szefową - została nią Paulina Stolarek.
Największy wzrost przychodów reklamowych miały w styczniu br. w porównaniu do stycznia ub.r. Antyradio, Złote Przeboje Poznań i Vox FM. W Antyradiu reklamodawcy zwiększyli wydatki o 95,1 proc., do 5,3 mln zł; w Złotych Przebojach Poznań – o 84,9 proc., do 6,7 mln zł, a w Vox FM - o 51,2 proc., do blisko 7 mln zł.
Tok FM zarobiło o 20,6 proc. więcej niż rok wcześniej (9 mln zł), a Złote Przeboje Warszawa - o 17,4 proc. więcej (5,5 mln zł).
Z czołówki rozgłośni radiowych z największymi wpływami z reklam tylko dwie zanotowały spadek przychodów. Radiowa Jedynka zarobiła o 1 proc. mniej - niecałe 12 mln zł, a Eska Warszawa o 1,3 proc. mniej - 5,7 mln zł. Program I Polskiego Radia wprowadza właśnie nową ramówkę.
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2015 | I 2016 | zmiana proc. |
RMF FM | 118 158 390 zł | 135 873 010 zł | 15 |
ZET | 78 364 195 zł | 95 155 980 zł | 21,4 |
PR 3 | 18 147 180 zł | 21 830 680 zł | 20,3 |
PR 1 | 12 115 010 zł | 11 989 940 zł | -1 |
TOK FM | 7 490 100 zł | 9 033 745 zł | 20,6 |
VOX FM | 4 599 510 zł | 6 954 710 zł | 51,2 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 3 612 593 zł | 6 678 046 zł | 84,9 |
ESKA Warszawa | 5 756 370 zł | 5 680 410 zł | -1,3 |
ZŁOTE PRZEBOJE Warszawa | 4 728 405 zł | 5 549 757 zł | 17,4 |
ANTYRADIO | 2 704 400 zł | 5 274 955 zł | 95,1 |
razem | 376 835 674 zł | 456 594 357 zł | 21,2 |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Antyradio i Złote Przeboje Poznań mocno w górę, Eska Warszawa i Jedynka w dół (TOP 10)