Reklama w grach skuteczniejsza niż w telewizji
Reklama w grach okazuje się być bardziej skuteczna niż w telewizji.
Tak wynika ze wstępnych wyników badania 'Online Video Advertising Effectiveness' przeprowadzonego przez sieć reklamy w grach NeoEdge Networks we współpracy z firmą badawczą Frank Magid Associates oraz reklamodawcą Zappos.com.
W ramach badania respondenci grali w gry z dziesięcioma różnymi scenariuszami reklamy online, które różniły się liczbą, częstotliwością i rodzajem prezentowanych reklam. Wstępne wyniki pokazały, że gracze wykazali pięciokrotnie większą świadomość na temat marki w przypadku gier, w których umieszczone były reklamy Zappos.com.
"Ponad 80 procent badanych prawidłowo wskazało na Zappos.com jako reklamodawcę, który umozliwił im darmowe skorzystanie z gry. Kolejne 56 procent miało bardziej przychylne wrażenie odnośnie Zappos.com" - stwierdziła Vicki Cohen, wiceprezes Frank Magid Associates.
Z kolei zdaniem NeoEdge Networks, wyniki badania wskazują, że w trakcie gry gracze widzą, słyszą i zapamiętują marki na wyższym poziomie, a tradycyjna reklama telewizyjna, ze względu na naturę tego medium, po prostu nie może dostarczyć takich wyników.
Do tej pory w badaniu, którego zakończenie planowane jest na 31 marca, udział wzięło ponad 2 tysiące konsumentów.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Reklama w grach skuteczniejsza niż w telewizji