SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama w I kw.: radio mocno w górę, tv w dół (raport)

W I kwartale br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 3 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast stacje radiowe - jedną trzecią więcej. Kto zyskał, a kto stracił najwięcej?

Jak pokazują dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, w I kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były o 3,1 proc niższe niż rok wcześniej – licząc bez autopromocji, natomiast 2,8 proc. niższe – przy uwzględnieniu autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 32,5 proc.

1 mld zł na reklamę prasową. Kto zyskał, kto stracił

Wśród największych stacji dwucyfrowy wzrost cennikowych wpływów reklamowych rok do roku – konkretnie 13,9 proc. – osiągnął Polsat. Więcej niż rok wcześniej zarobiły też na reklamach TVN 24 (o 3,4 proc.), TVP 2 (o 2,7 proc.), a także Discovery Channel i TV 4, które za I kwartał ub.r. nie znalazły się w czołowej dziesiątce.

Z drugiej strony przychody reklamowe TVN i TVP 1 były w skali roku o 3,1 proc. mniejsze, a Viva Polska – o 3 proc. mniejsze. Natomiast w przypadku AXN spadek tych wpływów wyniósł 23,6 proc., a w przypadku MTV – 21,8 proc.
 

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 I kwartał 2011I kwartał 2010
Polsat653 537 236 zł573 524 957 zł
TVN603 462 634 zł622 815 178 zł
TVP 1515 128 393 zł531 699 956 zł
TVP 2342 018 693 zł333 102 047 zł
Viva Polska133 406 800 zł137 470 000 zł
AXN96 179 901 zł125 961 388 zł
Discovery Channel73 605 930 zł -
TV 469 320 330 zł -
TVN 2466 927 762 zł64 737 292 zł
MTV57 125 755 zł73 027 540 zł
monitorowane stacje razem3 132 121 911 zł3 231 002 799 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją3 162 295 466 zł3 253 783 220 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja30 173 555 zł22 780 421 zł


Z kolei polskie stacje radiowe w I kwartale br. ogółem zarobiły cennikowo z reklam 35,6 proc. więcej niż rok wcześniej – bez uwzględnienia autopromocji, a 33,2 proc. więcej – licząc z autopromocją. Natomiast wydatki na autopromocję zmniejszyły się w skali roku o 30,7 proc.

Największe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych rok do roku osiągnęły Program I Polskiego Radia (102, 4 proc.) i RMF FM (90,9 proc.). Natomiast Program III Polskiego Radia zarobił z reklam 60,9 proc. więcej niż rok wcześniej, Eska Warszawa – 21,9 proc., Eska Poznań – 16,8 proc. więcej, a Eska Łódź – 12,4 proc. (wszystkie Eski wchodzą w skład Grupy Radiowej Time). Duży wzrost tych wpływów zanotowało też TOK FM (Agora), które rok wcześniej nie znalazło się w czołowej dziesiątce zestawienia.

Wśród czołowych stacji tylko Radio ZET (Eurozet), Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) i radio Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) osiągnęły jedynie nieznaczne wzrosty przychodów reklamowych – wynoszące odpowiednio 0,4, 2,5 i 3 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 I kwartał 2011I kwartał 2010
RMF FM259 204 050 zł135 800 075 zł
Radio ZET130 560 320 zł130 103 227 zł
Program III Polskiego Radia28 229 425 zł17 543 130 zł
Eska Wrocław13 003 504 zł12 684 230 zł
Program I Polskiego Radia11 661 650 zł5 762 725 zł
Eska Warszawa11 025 650 zł9 046 740 zł
Eska Poznań10 219 672 zł8 748 088 zł
TOK FM9 185 370 zł -
Złote Przeboje Pogoda Warszawa8 064 236 zł7 827 089 zł
Eska Łódź6 980 012 zł6 207 398 zł
monitorowane stacje razem701 855 316 zł517 397 875 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją715 342 283 zł536 857 740 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja13 486 967 zł19 459 865 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama w I kw.: radio mocno w górę, tv w dół (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tyczyński
brawo RADIO ZET - jesteście wspaniali!!!! ... ;)
odpowiedź
User
Bruce
A jest dokładnie odwrotnie, radio zarabia więcej tylko na papierze, a TV w realu.
odpowiedź
User
Radio
ZET jest przykładem na to że reklamy u nich nie robią żadnej różnicy, w przeciwności do żółci!
odpowiedź