Reklamodawcy coraz częściej korzystają z personalizacji w czasie rzeczywistym
Marketerzy odpowiadają na zapotrzebowanie ze strony konsumentów na personalizację działaniami w czasie rzeczywistym. Najczęściej wykorzystywanym kanałem są w tym przypadku strony internetowe.
Z badania przeprowadzonego w kwietniu br. przez Researchscape na zlecenie Evergage wynika, że 58 proc. marketerów z całego świata wykorzystuje personalizację w czasie rzeczywistym, a w grupie 42 proc., którzy tego nie robią, blisko 8 na 10 badanych ma taki zamiar w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.
Głównym kanałem dla personalizacji w czasie rzeczywistym są strony internetowe, na które wskazało 44 proc. respondentów. Dla porównania, tylko 17 proc. wykorzystuje witryny mobilne, 13 proc. - webowe aplikacje, a 9 proc. - aplikacje mobilne.
Natomiast jeśli chodzi o rodzaje komunikatów i treści wykorzystywanych przez marketerów do personalizacji w czasie rzeczywistym, najpopularniejsze są wyskakujące okna (pop-up) oraz treści typu inline (tekst lub zdjęcia wstawiane dynamicznie na stronie).
Z kolei jako główną korzyść z tego typu działań, marketerzy najczęściej wskazują na wzrost zaangażowania użytkowników odwiedzających ich witryny.
Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy coraz częściej korzystają z personalizacji w czasie rzeczywistym