Reklamy przy Euro 2016 w Telewizji Polskiej dwukrotnie droższe niż w Polsacie (cennik)
Najdroższy spot reklamowy przy transmisji w TVP1 meczów Euro 2016 z udziałem polskiej reprezentacji kosztuje 141 tys. zł. Jeśli Polacy wejdą do finału - cena wzrośnie do 196,5 tys. zł. Według ustaleń Wirtualnemedia.pl w Polsacie, który tak samo jak TVP na razie sprzedaje ofertę reklamową przy Euro 2016 tylko oficjalnym sponsorom turnieju, ceny są o połowę niższe.
W czwartek biuro reklamy TVP zaprezentowało ofertę reklamową na zbliżające się Euro 2016, które odbędzie się w okresie od 10 czerwca do 11 lipca. Telewizja Polska, na mocy umowy z Polsatem pokaże w TVP1 i w TVP2 11 piłkarskich spotkań: mecz otwarcia, wszystkie mecze z udziałem Polaków, dwa najciekawsze mecze 1/8 finału (wybór meczów nastąpi po zakończeniu fazy grupowej) i dwa mecze 1/4 finału, mecze półfinałowe i finał.
Pierwszeństwo zakupu mają oficjalni sponsorzy Euro 2016 - sprzedaż dla nich trwa do 17 maja br. Od 18 maja ruszy przyjmowanie zleceń od pozostałych zainteresowanych reklamodawców.
W fazie grupowej do najdroższych reklam w TVP należą te emitowane przy meczach z udziałem polskiej drużyny - trzeba zapłacić nawet 141 tys. zł (cena netto dla spotu 30-sek.). Spot przy spotkaniach pozostałych drużyn kosztuje maksymalnie 68,7 tys. zł.
Cena najdroższego spotu przy meczach 1/8 finału wynosi 50,9 tys. zł, przy 1/4 finału - 56,5 tys. zł, przy półfinałach - 67,5 tys. zł, a przy meczu finałowym - od 60,3 do 98,1 tys. zł.
Ceny mocno wzrosną, jeżeli polska reprezentacja wyjdzie z grupy. Wówczas za reklamę przy meczach 1/8 finału trzeba będzie zapłacić nawet 145,8 tys. zł, przy ćwierćfinałach - 160 tys. zł, a przy spotkaniu półfinałowym z udziałem Polaków – do 178,6 tys. zł. Gdyby polska drużyna znalazła się w finale mistrzostw - wówczas cena spot 30-sek. wzrośnie do 196,5 tys. zł.
Biuro reklamy TVP przewidziało rabaty dla reklamodawców szczególnie aktywnych przy transmisjach Euro 2016 - od 10 do 35 proc. 10 proc. otrzymają marketerzy,którzy wydadzą od 50 do 200 tys. zł, zaś 35 proc. - ci z budżetem powyżej 600 tys. zł.
Pierwszeństwo zakupu pozycji w blokach reklamowych przy meczach Polaków w fazie grupowej i przy meczu finałowym w TVP mają oficjalni sponsorzy Euro 2016, czyli Orange, Coca-Cola, Adidas, Carlsberg, Continental, Hisense, Hyundai/Kia Motors.
Pozostali reklamodawcy mogą dokonać wyboru pozycji pierwszej, drugiej w blokach reklamowych usytuowanych po połowach tych meczów, przedostatniej lub ostatniej w blokach reklamowych usytuowanych przed nimi jedynie w drodze licytacji (pod warunkiem, że nie wykupią ich sponsorzy). Termin licytacji BR TVP poda najpóźniej do 25 maja br.
W ramach oferty Euro 2016 nie ma możliwości zakupu bloku specjalnego czy dopłaty za wyłączność produktową lub branżową, które dostępne są w regularnej sprzedaży w cenniku TVP.
Rozgrywane w trakcie Euro 2016 mecze transmitować będzie również Polsat - na otwartej antenie pokaże 24 z 51 spotkań. Polsat Media nie ujawnia informacji o cenach i warunkach handlowych. Marcin Szaniawski, dyrektor ds. marketingu i PR w Polsat Media przekazał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że 10 maja wysłano ofertę i cennik reklam do oficjalnych sponsorów Euro 2016. - Mają oni siedem dni na ustosunkowanie się do niej. Po tym czasie będziemy przyjmować zlecenia z rynku - mówi Szaniawski.
- Średnia cena meczu w Polsacie na otwartej antenie to ok. 16 tys. zł, w Telewizji Polskiej około 37 tys. zł - dla meczów, które będą pokazywać obie anteny. Oznacza to, że TVP wycenia mecze ponad dwukrotnie drożej niż konkurencja. Nie sądzimy, aby taka różnica w cenach miała znaleźć odzwierciedlenie w faktycznych oglądalnościach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Bratkowska, commercial director w SMG Polska.
- Najdroższe są mecze Polaków - koszt spotu 30-sek. przy meczu grupowym Polaków na antenie Polsatu wynosi około 32 tys. zł, zaś na antenie TVP - około 67 tys. zł. Wyższych cen spodziewamy się dla meczów w fazie ćwierć- i półfinałowej - o ile polska drużyna awansuje dalej. Stacje już zapowiedziały osobne cenniki na taką sytuację - dodaje Bratkowska.
Dołącz do dyskusji: Reklamy przy Euro 2016 w Telewizji Polskiej dwukrotnie droższe niż w Polsacie (cennik)
Myślisz, że w poprzednich latach np. Polsat nie robił dokładnie tak samo?