Reklamy tygodnia: Apap, Lidl, Lenor, Volkswagen, Volvo (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam mijającego tygodnia znalazły się tym razem cztery rodzime produkcje i jedna globalna. Są to polskie reklamy Apapu, Lidla i Volkswagena, niestandardowa akcja Volvo Car Poland oraz międzynarodowy spot Lenora.
Volkswagen Golf Variant: „Golf jest tylko jeden, ale w wielu Variantach”
Brawo dla importera z Poznania, który po raz pierwszy w historii swojej marki postawił na gwary regionalne w swoich reklamach. A do tego z dystansem podszedł do wizerunku marki sprzed lat, żartobliwie do tego nawiązując.
Volkswagen Group Polska wspiera kampanią reklamową różne modele samochodów marki VW Golf, m.in. Variant. Jest to pierwsza akcja promocyjna marki oparta na spotach z wykorzystaniem gwar regionalnych.
Akcja reklamowa jest prowadzona pod hasłem „Golf jest tylko jeden, ale w wielu Variantach”. Spot żartobliwie nawiązuje do postrzegania samochodów Volkswagen Golf przed wielu laty.
Reklama oprócz wersji podstawowej będzie emitowana w wariantach z lektorem mówiącym w gwarach regionalnych. Jako pierwszy udostępniono spot z gwarą śląską, a kolejne pojawią się w najbliższych tygodniach.
- Pośród wielu wariantów Golfa każdy znajdzie coś dla siebie. Chcieliśmy, aby ta różnorodność wyrażała się także w sposobie mówienia o modelu. Dlatego przetłumaczyliśmy spot na dialekty. Tak, by każdy odbiorca mógł znaleźć także „swoją” wersję samego spotu - taką, która będzie mu bliska. Ta akcja realizuje założenie, które leży u podstaw marki Volkswagen - być blisko ludzi - tłumaczy Monika Leksowska z Volkswagen Group Polska.
Kampania jest prowadzona w telewizji oraz internecie (m.in. na profilach Volkswagen Polska na Facebooku i YouTube).
Agencje: Hand Made (koncepcja, kreacja), K2 (internet), MediaCom Warszawa (media).
Apap: „Mądre leczenie bólu”
Ciekawa, nowa koncepcja kreatywna Apapu - odejście od przynudzających w spotach ludzi udających lekarzy i od bombardowania widza masą medycznych informacji. Do tego ciekawie i dość niebanalnie zrealizowany film reklamowy.
Nowy spot Apapu pokazuje w ciemnej scenerii osoby w różnym wieku cierpiące na wieloraki ból. Po zastosowaniu promowanego preparatu wszystkie odczuwają zdecydowaną ulgę.
Jest to pierwsza duża kampania reklamowa marki w ramach jej nowej koncepcji kreatywnej, opracowanej przez agencje One Eleven i Brasil. Nowe hasło główne Apapu to: „Mądre leczenie bólu”.
W ostatnich latach Apap był reklamowany ze sloganami „Pokonaj ból / grypę odpowiedzialnie”. Spoty w jasnej kolorystyce pokazywały najczęściej familijne sceny oraz wizualizacje obrazujące działanie preparatu. Nowa kampania jest prowadzona m.in. w telewizji i internecie.
Agencje: Brasil, One Eleven, Starcom.
Lidl Polska: zapowiedź kampanii z Dorotą Wellman jako kandydatką na szefową kuchni
Po tym, jak Lidl przez ostatnie trzy lata kreował trendy komunikacyjne w kategorii retail i tym razem nie zawiódł. I choć to dopiero teaser kampanii, to wiadomo już, że nowa kampania będzie równie ciekawa co akcje z Okrasą i Brodnickim, o ile nie ciekawsza. Wellman w roli kucharki jest tu po prostu niesamowita.
W nowych wydaniach wybranych tytułów prasowych oraz na nośnikach outdoorowych pojawiła się reklama zapowiadająca udział Doroty Wellman w kampanii Lidla. Prezenterka TVN jest przedstawiona w fartuchu kucharskim podczas radosnego przygotowywania jedzenia. Hasłem jest pytanie: „Czy Dorota będzie szefem kuchni?”, czemu towarzyszy informacja, że szczegóły zostaną ujawnione 3 września. Z kolei spot, emitowany w telewizji i internecie, pokazuje, jak Wellman próbuje gotować i piec różne dania z mało udanymi efektami.
Spot kończy się, gdy w pewnym sensie znudzona i zmęczona kuchennymi zmaganiami Wellman dzwoni do kogoś i prosi, by przyjechał jej pomóc. Osobą tą prawdopodobnie będzie Karol Okrasa, który w nowej odsłonie kampanii Lidla, zaplanowanej na 3 września br., będzie uczył gotować prezenterką TVN.
Przez ostatnie trzy lata role rywalizujących ze sobą kucharzy w reklamach Lidla odgrywali Karol Okrasa i Pascal Brodnicki, którzy łącznie wystąpili w ok. 120 spotach (obejrzyj najciekawsze z nich), a ostatnio pożegnalnymi reklamami zakończyli tę serię. Według nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl, Okrasa pozostanie w kampanii Lidla, a w następnych reklamach będzie udział Dorotę Wellman gotować.
Agencje: GPD Agency (kreacja), MediaCom Warszawa (media).
Lenor: „It's more than laundry”
Nowe reklamy Lenora zaskakują, bo marka, która przez lata w swoich spotach zalewała nas zapachami, kwiatami, miękkością poszła w coś zupełnie nowego. Na uwagę zasługuje forma spotów, które wydają się mieć formę listów adresowanych do poszczególnych części garderoby.
Koncern Procter & Gamble rozpoczął kilka dni temu nową odsłonę kampanii reklamowej płynu do płukania tkanin Lenor. Działania te są częścią szerszej kampanii tej marki prowadzonej pod hasłem „It's more than laundry”.
W ramach kampanii powstała seria 90-sekundowych spotów, które emitowane są na YouTube w Europie. Ich bohaterami są konkretne ubrania: spódnica, szalik, koszula i spodnie. Każdy ze spotów ma ciekawą formę - utrzymany jest w tonie listu lub ody do danej części garderoby. Opowiada, dlaczego dane ubranie jest tak ważne i za co kochają je ich właściciele. Spódnica np. pokazana jest jako symbol kobiecości, przez to jest wyjątkowa i dlatego powinna być prana w Lenorze.
Reklamy korzystają z fragmentów filmów, kreskówek i odnoszą się do wybranych kwestii historyczno-kulturowych.
Za kreację reklam odpowiadają Mark Hendy, Neil Elliot, Phillip Benner i Saurabh Kejriwal.
Agencja: Grey Dusseldorf
Volvo Car Poland: odpowiedź na facebookową zaczepkę dotyczącą reklam
Akcja Volvo sprzed kilku dni nie jest wprawdzie typową kampanią, tylko jednorazowym działaniem. I właśnie dlatego zasługuje na wyróżnienie - z racji szybkiej reakcji importera na wpis jednego z internautów. Może posłużyć do tego, jak należy prowadzić skuteczną komunikację w mediach społecznościowych.
Volvo Car Poland, importer samochodów marki Volvo, odpowiedziało na zabawny komentarz facebookowy internauty zarzucającej firmie nachalne wiadomości reklamowe, proponując mu użyczenie samochodu.
W miniony czwartek po internecie krążył zrzut ekranu z rozmową prowadzoną na profilu Volvo na Facebooku. Udostępniali je m.in. menedżerowie z agencji marketingowych, podając za przykład świetnie poprowadzonej akcji social mediowej.
Scan pokazuje, jak w jeden z użytkowników Facebooka, Tomek Atlowski, napisał wiadomość do administratorów profilu Volvo Car Poland, że w sobotę wybiera się na paintball. Kiedy ci wyrazili zaskoczenie, że przesłał im taką informację, wyjaśnił, że skoro firma pisze do niego regularnie o sobie (np. o nowych modelach samochodów), postanowił zrewanżować się tym samym.
Dzień później importer zaproponował Atlowskiemu wypożyczenie na weekend samochodu XC90, nawiązując do planów paintballowych internauty. Ten jednak podziękował za propozycję i odmówił.
W opinii niektórych menedżerów z branży reklamowej, którzy zabierali głos na Facebooku, akcja musiała być wcześniej zaplanowana, ale mimo to chwalili marketera za takie działania, wskazując nawet za wzór do naśladowana. Tomek Atlowski w rozmowie z INNpoland.pl podkreślił jednak, że sam dla żartu wymyślił taką wiadomość przesłaną do Volvo Car Poland, a zainteresowanie nią mocno go zaskoczyło.
Co na to „zaczepiona” przez internautę firma? - Była to typowa akcja ad hoc wykorzystująca tzw. marketing responsywny. Staramy się zawsze reagować na potrzeby naszych fanów oraz użytkowników aut marki Volvo w sposób zbieżny z komunikacja marki - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Rafał Zomerfeld z biura prasowego Volvo Car Poland. Dodaje, że komentarz zawierający wiadomość wysłaną pod adresem oficjalnego fanpage’a został opublikowany z inicjatywy internauty, nie było to uzgodnione z firmą. - Jako że dostrzegliśmy duży potencjał oraz warstwę humorystyczną w tym wpisie - postanowiliśmy zareagować wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych fanów. Publikując zdjęcie wykonane w samochodzie prasowym XC90 Volvo Car Poland, jednocześnie zaproponowaliśmy użyczenie go na weekend autorowi tego jakże popularnego wpisu. Pan Tomek zareagował na nasza propozycję doceniając ją, aczkolwiek nie był zainteresowany skorzystaniem z jazdy naszym autem. Co do zasady nie chcieliśmy w zamian niczego, poza możliwością podzielenia się wspaniałymi wrażeniami z jazdy naszym autem, w uznaniu tego pełnego humoru wpisu - opisuje Zomerfeld.
Reakcję Volvo Car Poland w tej sytuacji wymyślili oraz zrealizowali Łukasz Borak i Wojciech Potoczek z działu PR i marketingu.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Apap, Lidl, Lenor, Volkswagen, Volvo (wideo)