Reklamy w dziennikach: „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami, w dół „Fakt”, „Polska” i „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)
Po jedenastu miesiącach br. cennikowa wartość reklamy w dziennikach nieznacznie wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Największe wzrosty przychodów z reklam miały w tym czasie „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu”. Zmalały natomiast wpływy „Gazety Wyborczej”, „Polski”, „Faktu” i „Dziennika Gazety Prawnej”.
Reklamy opublikowane na łamach gazet w okresie od stycznia do listopada br. warte były cennikowo 1,45 mld zł - wynika z raportu Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów i autopromocji). To 0,2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.
Czołówka gazet, które na reklamach zarabiają najwięcej, pozostaje niezmieniona od dłuższego czasu. Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wpływami w wysokości 381,3 mln zł (1,6 proc. niższymi w skali roku).
Wiceliderem jest dziennik „Polska”(Polska Press), który w omawianym okresie zarobił 204,9 mln zł.(3,6 proc. mniej), a trzecia lokata należy do „Faktu” (Ringier Axel Springer) z wpływami w wysokości 157,5 mln zł (4,9 proc. mniej niż rok temu). Mniej na reklamach zarobił w tym roku także „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - jego wpływy spadły o 1,7 proc., do 53,7 mln zł.
Dziennikiem, który rok do roku najbardziej zwiększył przychody z reklam jest „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Reklamodawcy nakłady na promocję na łamach tej gazety zwiększyli w skali roku o 21,3 proc. - do 99,3 mln zł.
Równie wysoką dynamikę wpływów miał „Puls Biznesu”(Bonnier Business Polska) - wzrosły one o 20,2 proc., do 30,1 mln zł. Także „Nasze miasto” zarobiło 28,7 mln zł, o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z kolei wartość reklam w „Super Expressie” (ZPR Media) była w tym roku porównywalna z ubiegłorocznymi i wyniosła 113,3 mln zł.
Do czołówki dzienników z największymi wpływami z reklam trafiło po raz pierwszy Metrocafe.pl (Agora), które zastąpiło wydawany do początku września bezpłatny dziennik „Metro”.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2014 | I-XI 2015 | zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA | 387 679 758 zł | 381 342 968 zł | -1,6 |
POLSKA | 212 640 141 zł | 204 942 785 zł | -3,6 |
FAKT | 165 694 023 zł | 157 539 266 zł | -4,9 |
SUPER EXPRESS | 113 244 256 zł | 113 301 930 zł | 0,1 |
RZECZPOSPOLITA | 81 796 464 zł | 99 255 853 zł | 21,3 |
METRO do 03.09.2015 | 93 697 583 zł | 58 053 753 zł | -38 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 54 591 567 zł | 53 656 637 zł | -1,7 |
METROCAFE.PL | b.d. | 30 084 304 zł | b.d. |
PULS BIZNESU | 25 016 630 zł | 30 075 564 zł | 20,2 |
NASZE MIASTO | 26 216 379 zł | 28 657 258 zł | 9,3 |
razem | 1 449 604 367 zł | 1 452 050 323 zł | 0,2 |
Dołącz do dyskusji: Reklamy w dziennikach: „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami, w dół „Fakt”, „Polska” i „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)
Spór o Trybunał Konstytucyjny w Polsce - Max Kolonko Mówi Jak Jest