SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy w TVN tańsze o 30 proc. Najdrożej przy „Masterchefie”, „Mam talent” i „Faktach”

W cenniku reklamowym TVN na listopad spoty są średnio o 30,5 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba wydać na reklamy przy programach „Masterchef”, „Mam talent” i „Fakty”.

Reklamy przy „Masterchefie” kosztują obecnie od 56,1 do 73,1 tys. zł, podczas gdy przed rokiem było to 96,5-107,5 tys. zł (wszystkie kwoty w tekście to ceny netto spotów 30-sekundowych). Natomiast na reklamę przy „Mam talent” trzeba wydać 59,2-67,4 tys. zł (wobec 96,5-107,5 tys. zł w listopadzie ub.r.).

Ceny spotów przy „Top model” wynoszą od 33,7 do 63,7 tys. zł, a przy show „Kto poślubi mojego syna?” - 29,9-49 tys. zł (oba programy nie były emitowane jesienią ub.r.). Reklamy przy czwartkowych „Kuchennych rewolucjach” kosztują od 40,8 do 64,7 tys. zł (wobec 54,6-86,5 tys. zł rok temu).

Na reklamę przy „Perfekcyjnej pani domu” trzeba wydać maksymalnie 35,7 tys. zł (o 18,1 tys. zł mniej niż rok temu), a przy talk-show Kuby Wojewódzkiego - 32,1 tys. zł (o 22,2 tys. zł mniej niż przed rokiem).

Spoty przy „Lekarzach” kosztują 41,3-45 tys. zł (w listopadzie ub.r. było to od 69,5 do 91,3 tys. zł), a przy „Prawie Agaty” - od 24,6 do 50,4 tys. zł (wobec 64-84,4 tys. zł rok wcześniej). Na reklamę przy „Na Wspólnej” należy wydać 47,5 tys. zł (30 tys. zł mniej niż przed rokiem), a przy „Ugotowanych” - od 29,4 do 34,2 tys. zł.

Reklama przy „Faktach” kosztuje 59,8 tys. zł przy emisji w dzień powszedni, 53,1 tys. zł przy emisji w sobotę, a 67,2 tys. zł przy emisji w niedzielę. Rok temu ceny takich spotów wynosiły od 80,4 do 99,9 tys. zł.

Duże spadki cennikowych wpływów reklamowych wynikają głównie z tego, że biuro reklamy Grupy TVN od początku br. sprzedaje ofertę reklamową według nowego systemu, w którym rabaty dla marketerów są uzależnione od wielkości ich wydatków (więcej na ten temat).

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe TVN wyniosły 111,9 mln zł, o 33,1 proc. mniej niż rok wcześniej (według Kantar Media - zobacz szczegóły), natomiast w całej I połowie br. - 1,29 mld zł, o 32,5 proc. mniej (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVN tańsze o 30 proc. Najdrożej przy „Masterchefie”, „Mam talent” i „Faktach”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
TVN dobrze zrobił urealniając ceny reklam. Chociaż nadal rabaty przekraczają 50% i wyciąganie wniosków z dochodów danych pozycji programowych na podstawie wpływów cennikowych nie ma sensu.
odpowiedź
User
analityk
Nikt o zdrowych zmysłach nie ogląda już TVN. Seriale klasy C, tania rozrywka dla mas, pseudo dokumentalne seriale i propaganda w programach "informacyjnych"
odpowiedź