Reklamy w TVP 20 proc. w dół. Przed „Sportem” najdrożej
W grudniowym cenniku reklamowym TVP 1 i TVP 2 spoty są średnio o 20,4 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamę przed serwisem sportowym i „Wiadomościami” w TVP 1.
W cenniku reklamowym TVP na grudzień emisja spotu przed środowym wydaniem serwisu sportowego po „Wiadomościach” kosztuje 75 tys. zł (wszystkie podane kwoty to ceny reklam 30-sekundowych). Za wyemitowanie o tej porze spotu w inny dzień trzeba zapłacić od 56 tys. zł (sobota) do 73 tys. zł (poniedziałek). Przed rokiem ceny reklam w tym paśmie wynosiły od 60,7 do 78,4 tys. zł.
Z kolei na spot po niedzielnym wydaniu „Wiadomości” trzeba obecnie wydać 72 tys. zł, a przed prognozą pogody - 65 tys. zł. W grudniu ub.r. reklama przed „Wiadomoścami” w Wigilię kosztowała aż 125 tys. zł, a przed niedzielną prognozą pogody - 71 tys. zł.
Wśród seriali zdecydowanie najdroższa dla reklamodawców pozostaje „M jak miłość”. Przy czym o ile rok wcześniej spoty przy jej poniedziałkowych odcinkach kosztowały od 80 do 84 tys. zł, o tyle teraz - od 67 do 70 tys. zł. Za najdroższą reklamę przy „Barwach szczęścia” trzeba obecnie zapłacić 58 tys. zł, czyli 9 tys. zł mniej niż przed rokiem. Natomiast najdroższy spot przy „Rodzinka.pl” kosztuje 50 tys. zł (rok temu serial nie był jeszcze emitowany).
W piątkowy wieczór 2 grudnia TVP 1 będzie transmitować losowanie grup Euro 2012, a na reklamę przy tej relacji trzeba wydać od 43,3 do 54,6 tys. zł. Natomiast cena spotu w przerwie meczu piłkarskiego Chorwacja-Polska, który TVP 1 pokaże w środę 16 grudnia - wynosi 48 tys. zł. W grudniu ub.r. najdroższa reklama przy transmisji meczu naszych piłkarzy kosztowała 36 tys. zł.
Z programów publicystycznych najdroższy dla marketerów jest „Tomasz Lis na żywo”. Na reklamę przed nim trzeba wydać 40 tys. zł, czyli 5 tys. więcej niż przed rokiem. Emisja spotu przed „Magazynem Ekspresu Reporterów” kosztuje 29 tys. zł (czyli aż o 18 tys. zł mniej niż rok wcześniej), a przed „Sprawą dla reportera” - 26 tys. zł (3 tys. zł więcej niż rok wcześniej).
W środę i czwartek biuro reklamy TVP umożliwia rezerwowanie czasu reklamowego bezpośrednio z cennika. W piątek będzie można bukować pakiety ratingowe, a w poniedziałek - pakiety KZP.
Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVP 20 proc. w dół. Przed „Sportem” najdrożej